Csatatestvérek Társas-, Stratégiai-, Kártya és Szerepjáték klub
Menü
 
USE THE FORCE

 

 
A hét kérdése
Milyen rendszeresen látogatod az oldalt?

Minden nap megnézem, hátha van valami új.
Majdnem minden nap megnézem.
Hetente-kéthetente ránézek.
Ha valahová belinkelik megnézem.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatók
Indulás: 2011-08-06
 
Cikkek

KÁRTYAJÁTÉK - World of Warcraft TCG

2013.12.10. 10:31, Tibi-the-One
 

World of Warcraft TCG ismertető
 
Ki ne hallott volna már az Azerothon játszódó történetek valamilyen feldolgozásáról? Kezdetben stratégiai játékok készültek belőle: a Warcraft széria tagjai, majd 2001 szeptember 2-án a Blizzard szabadjára engedte a WoW nevű MMORPG-nek becézett démont, ami milliók lelkét (szabadidejét, barátnőjét, stb :D) rabolta el. Bár mára a játék már elvesztette a rajongóinak több, mint egyharmadát, még így is több millió ember fizet havonta a játékért, sőt a Blizzardnak még az is megérte, hogy 2006 Október 25-én gyűjtögetős kártyajátékot csináljon belőle. Ez utóbbi igen jól sikerült, sajnos azonban csak 2013-ig futotta, ugyanis idén szeptemberben bejelentették, hogy nem adnak ki több kiegészítést a játékhoz, sőt, teljesen befejezik a gyártást.
Bár a játékot már nem gyártják, sokan még most is játszanak vele, csak úgy, mint a Nógrádi klub tagjai, és számos más pesti játékos is. De mitől is olyan jó ez a játék, és miben különbözik más hasonló kártyáktól? Az alábbiakban ez derül ki, egy bemutató formájában, aminek a végén összehasonlítom más, általam ismert gyűjtögetős játékokkal. 
 
Küllem
 
A kártyalapok magic méretűek, a grafikák szépek, bár vannak illusztrátorok, akiknek a rajzai sokkal jobban tetszenek, mint másoké. Külön megemlíteném, hogy a játékhoz kapható instance kiegészítők kb VHS kazetta méretű kártyatartó dobozban kaphatóak, amiknek a borítója olyan szép, hogy mi itthon dísznek használjuk, mikor nem játszunk vele.
 
Szabályok
 
I. Játéktér
A játéktér 3 sorból áll. A legalsóba helyezed el a küldetéseidet és az erőforrásokat. A fölötte lévő sor a hős sora. Ebben a sávban van a paklid, mellette a hősöd, a másik oldalon pedig a temetőd. A legfelső (ellenfélhez legközelebbi) sor a szövetségeseké (lények, szörnyek).
 

II. A Hősöd
A játékban minden játékos egy-egy hőst személyesít meg. A választható hősök külön lapokkal rendelkeznek, melyek a játék kezdetétől az asztalon felfedve helyezkedik el. Minden hősnek van egy karakterosztálya (warrior, paladin, priest, warlock, mage, rouge, shaman, hunter, death knight, druid) és faja (a Hordából: orc, troll, tauren, blood elf, goblin, undead; az Alliance-ból: draenei, human, dwarf, night elf, gnome, worgen; valamint egyéb fajok, mint pl a démonok). A hősök eltérő mennyiségű életponttal rendelkeznek. A harcosabb karakterosztályok tagjai általában több élettel (de két harcos hősnek sem feltétlenül ugyanannyi) kezdenek, mint a varázslók. A hősök rendelkeznek még képességekkel is, amik vagy egyszer használatosak, vagy passzív képességek, és az aktivizálástól kezdve folyamatosan érvényesül a hatásuk. A különböző hősök néha rendelkeznek bizonyos talentekkel is, amik a pakli építésben játszhatnak fontos szerepet.
 
III. Egyéb lapok
A pakli alapvetően küldetés, képesség, felszerelés, és szövetséges lapokat tartalmaz. 
 
A küldetéseket a játéktér legalsó sorába helyezheted el. Minden küldetés egyben erőforrásként is szerepel, vagyis ha elforgatod 90 fokkal, akkor ad egy manát. A küldetések rendelkeznek továbbá egy teljesíthető feltétellel is, amit ha megcsinálsz, akkor kapsz valami extra jutalmat (pl. lapokat húzhatsz).  Itt, az erőforrásoknál jegyezném meg, hogy a kézben lévő lapjaid közül bármelyiket lerakhatod erőforrásnak arccal lefelé fordítva, még akkor is, ha az nem küldetés. Tehát például, ha a kezdő kezedben van egy lap, amire adott szituációban nincs szükséged, leteheted erőforrásnak arccal lefelé, és innentől gyárthatsz vele manát. 
A képességek a hős varázslatait testesítik meg, vannak azonnal hatók, játékban maradók, és az ellenfél körében is kijátszható képességek. A játékban maradó képességeket általában a hős sávjába teszed le, a hős mellé, de vannak olyanok is, amit ellenfélre kell csatolni.
Felszereléseket csak a hősöd viselhet, és ő sem mértéktelenül. A fegyverek egykezes és kétkezes kategóriákba vannak sorolva. Alapból csak egy egykezes, vagy egy kétkezes fegyvered lehet. Az egykezesek mellé felvehetsz pajzsot is, és néhány játékban maradó képesség azt is engedélyezi, hogy két egykezes fegyverrel küzdj (dual wield). 
Megjegyzés: A kétkezes harcot a rouge kaszt részesíti előnyben főként, de azért érdemes megemlíteni a titan grip képességes harcost is, aki két darab kétkezes fegyverrel küzdhet.
A hős magára ölthet páncélokat is, lehet egy sisakja, egy köpenye, egy mellvértje, egy öve, kesztyűje, nadrágja, csizmája. A kiegészítő felszerelésekből, mint amilyenek a gyűrűk, nyakláncok, több is lehet (3). Ezek a tárgyak általában páncél értéket adnak, amik a bejövő sebzést csökkenthetik, és gyakran valami speciális képességgel is rendelkeznek.
A szövetséges lapok jelképezik a csapatod többi tagját (szerepjátékos szóval élve NPC-k), ők jóval halandóbbak, mint a hősöd, de fontos, hogy alapból van támadás értékük (ellentétben a hőssel, aki csak akkor üthet, ha van nála fegyver). Egyszóval a szövetségesek a megidézhető lények, így legtöbbjük képességekkel is rendelkezik. A lények képességeinek nagy része valamilyen kulcsszóval van a lapra írva, például a Protectorok be tudnak állni egy-egy támadó ellenfél elé, így a támadás az eredeti célpont helyett őket éri. A képességek másik része mondatokkal van megfogalmazva a lapon.
 
IV. Pakliépítés
Mivel bután nézne ki, ha a druida lemezvértben arkán varázslatokat puffogtatna, elég szigorú pakliépítő szabályok vannak. 
A szövetséges típusú lapok három csoportba oszthatóak (csak úgy, mint a hősök maguk): Horde, Alliance, Natural. Amelyik frakcióba tartozik a hősöd, csak olyan frakciójú szövetségeseket tehetsz a paklidba. Ez alól egyetlen kivételt a natural szövetségesek jelentik, ők ugyanis minden hőshöz beférnek.
A képesség, és felszereléslapok tetején/oldalán megtalálható azoknak a kasztoknak a szimbóluma, amelyik kasztú hősök felhasználhatják az adott lapot a paklijukban (pl egy egykezes kardot általában használhat a warrior és rouge is, míg egy jégesőt csak a mage rakhat a paklijába). 
Ritkán, de a küldetések és a szövetségesek is lehetnek kasztfüggőek.
 
 
V. Játék
A játékosok felváltva hajtják végre a saját köreiket. 
Az első dolog amit tenned kell a körödben, hogy minden 90 fokkal elfordított lapot visszahelyezel eredeti állásába, vagyis exhausted állásból ready pozícióba.
Ez után kijátszhatsz annyi lapot, amennyi csak futja az erőforrásaidból. A köröd bármelyik részében lerakhatsz újabb erőforrást, de körönként maximum egyet! Szintén ebben a fázisban támadhatsz a lényeiddel, varázsolhatsz, vagy használhatod a lapjaid képességét. A harcban a támadó kijelöli a lénye (vagy hőse) célpontját, majd az ellenfél reagálhat erre (Protector képesség – lásd feljebb; vagy instant varázslatok, képességek), majd ütésváltás következik (azaz a támadó, és a támadott fél is megfelelő mennyiségű sebzést szenved el. A sebzéseket általában kockákkal jelöljük, és ha csak nem gyógyítjuk meg varázslattal, akkor bizony a karakteren is maradnak a játék további részében. A halált okozó sebzések nem gyógyíthatóak be, vagyis hiába van egy nyolcat gyógyító instant varázslatunk, ha -1 életre ver minket valaki egy ütéssel, akkor nem sokra megyünk vele.
Az ellenfél a te körödben csak instant varázslatokkal, és lények képességeivel operálhat (ezek instant képességként működnek). 
A játék addig tart, amíg valamelyik hős élete el nem fogy.
 
Összehasonlítás
Ebben a részben a WoW TCG, a Magic, valamint a HKK kerül összehasonlításra. Természetesen ez az összevetés csupán az én véleményemet tükrözi, más lehet, hogy másként vélekedik a játékokról.
Először is, amiben mind a három játék különbözik, az az erőforrás rendszer. HKK-ban minden körben egyel több manát kapsz, amit nem költesz el az megmarad. Ha csupa olyan lappal játszol, ami nagyon kevés varázspontba kerül, akkor egy idő után nem nagyon tudod elkölteni a sok manát („belefulladsz a manába”), feltéve ha nincs valami trükkös laphúzó módszered. Magic-ben a Föld lapjaid adják a manát, amit nem használsz el az kör végén elveszik. Én ezt már jobban kedvelem, mint a HKK rendszerét, az egyetlen bajom vele, hogy ha nem húzol Földet a játék elején, akkor nem tudsz elindulni (ezért van az, hogy a 60 lapos paklidban szinte kötelező, hogy legyen 20 Földed). A legjobban nekem a WoW megoldása tetszik, itt ugyanis bármelyik lap funkcionálhat erőforrásként (lásd feljebb), így egyáltalán nem fontos küldetéseket tenned a pakliba (bár ajánlott a spec. képességeik miatt), vagy ha nem húzol elég küldetést, akkor is el lehet indulni más lapok feláldozásával.
Pakliépítés szempontjából a WoW talán kicsit kötöttebbnek tűnik, mint a másik két játék, ami a kombinációk lehetőségét is csökkenti, de azért van elég lap ahhoz, mindenki a saját szájíze szerint alakíthassa a lapokat, szóval ez nem zavaró. 
A felszerelések rendszere a HKK-ban nagyon rossz, bármelyik lényre, akármilyen fegyverből bármennyit tehetsz. A Magicben szintén a lények kapják a felszereléseket, és ha jól tudom itt sincs limitálva a számuk, bár ennél a játéknál ez már annyira nem volt zavaró a számomra. A WoW-ban ugye csak a hős kaphat tárgyakat, és azokat is csak limitált mennyiségben, ami nem mondom, hogy jobb, mint a Magic, de nekem a szerepjátékos hangulata miatt jobban tetszik.
A harcrendszerben árnyalatnyi különbség van a játékok között. HKK-ban a támadó jelöli ki, hogy melyik lénye kit üssön, a védő fél pedig 95%-ban csak varázslatokkal szólhat bele ebbe. Magic-ben csak azt mondhatja meg a játékos, hogy melyik lénye menjen ütni, és a védő dönti el, hogy melyik támadás elé, melyik lényét teszi be védekezni (ha jól emlékszem :D). A WoW valahol a kettő között van, a támadó kijelöli, hogy melyik lénye támadjon, majd a védő beállhat a támadások elé, de csak olyan lényekkel, amik Protector képességgel bírnak.
 
Végül az Extra
 
Az ismertető elején szót ejtettem a dobozos kiegészítőkről, az instance pakkokról, vagy más szóval instákról. Ezeknek az a lényege, hogy (minimum) 4 játékos azonos frakcióba tartozó paklit épít, majd együtt megpróbálják lenyomni az online játék egyik PVFM-jét (pályavégi főmonszter, boss), akit egy ötödik játékos irányít. Ez egyfajta fél-kooperatív játékot tesz lehetővé, ahol a boss saját paklival harcol, amiben olyan erős lapok vannak, hogy még 4-5 játékosnak is nagy kihívás a játék. Például az Onyxia nevű boss egy sárkány, akinek 3 hőskártyája van. A három kártya egy-egy fázisát jelenti a küzdelemnek. Az első fázisból akkor kerülünk a másodikba, ha az első hőskártya életét lenullázzuk. A Sárkány minden fázisban más képességekkel bír, és egyre több leverendő élettel kezd. Az utolsó fázisban az a képessége, hogy 20 manapontért megöl minden játékost (ENRAGE :D), vagyis az egész játék feszített tempóban halad, minden kör számít a sárkányt támadó csapatnak, ha nyerni akarnak (a sárkány ugyanis az első fázistól kezdve gyűjti az erőforrásait, így ha 20 körnél több megy le a 3. fázisig, akkor Onyxia a 3. fázis első körében meg tudja nyerni a játékot). 
Az instákról tudni kell, hogy mindegyik más, van olyan is ahol több kisebb bosst kell lenyomni a pályavégi főmonszter előtt, stb. 
Ezen a csemegén kívül (ami egyetlen másik ilyen jellegű játékban sincs tudtommal), lehetőség van csapatjátékot játszani (például 2v2), de 3 fős csapatokban már nem érdemes küzdeni, mert nagyon elhúzódik a játék, és sok az egy főre jutó holtidő (főleg új játékosokkal).
 
Végszó
 
Ez volna hát a WoW TCG, legalábbis abból a nézőpontból, amiből én látom. A mi klubunkban mindenki nagyon kedveli a játékot, jelenleg kb 2000-es lapkészlettel rendelkezünk (max 3000), de ebből is kihozható nagyon sok féle pakli. Zárásként csak annyit mondanék, hogy akinek kedve támadt a játékhoz, az ne legyen rest írni nekem, és szívesen megtanítom neki az alapokat.
 
5 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2013.12.16. 09:20
Tibi-the-One

Fecó:
A szabálykönyv alapból 2v2 játékszabályokat tartalmaz. Mi a múltkor kipróbáltuk 3v3-ban, (bár 3 játékos új volt), de úgy nagyon lassú volt a játék, sokat kellett várni mire rád került a sor, és tervezni sem lehetett előre, mert még 2 ellenfél cselekedett utánad.... Persze tapasztalt játékosokkal lehet működne a dolog, de én ezentúl maradok a 2v2-nél. A kooperatív részben lehet 4-5-6-an is játszani, az úgy teljesen rendben votl eddig.

2013.12.13. 23:57
ROLL

Ma sikerült kipróbálni. Jópofa és egyszerá játék. Nekem nagyon bejött :-)

2013.12.11. 07:16
Fecka

Hányan lehet játszani egyébként a játékot egyszerre? Én a Blood Warsban és a Magicben is azt szerettem mikor többen játszottunk. Jó! Tizen azért nem volt annyira izgalmas Magicezni, mert egy óra volt egy kör, de 3-5 fővel nagyon nagy móka tudott lenni!

2013.12.10. 17:21
Tibi-the-One

Közben megtudtam, hogy teljesen kooperatív insták is vannak, ahol a játék ellen kell játszani. :)

 

2013.12.10. 16:34
ROLL

Egész érdekes, mindenképp szakítani kell időt a játék kipróbálására 

Amúgy az új Star Wars LCG decemberben megjelenő kiegészítőjében lesz hasonló lehetőség, hogy egy játékos egy erősebb, előre összeálított paklival játszhat 2-3 összedolgozó ellenfél ellen. És ha jól emlékszem ugyanezen kiegészítőnek köszönhetően lehetőség lesz a hagyományos játékstílust 2v2 felállásban játszani.

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2014.05.08. 14:59
2014.04.08. 13:29
2014.03.24. 14:11
2014.02.24. 13:18
2014.02.06. 10:21
Friss hozzászólások
 
Esemény naptár
2017. Augusztus
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Ovasgantni való blogok
 
Linkek
 

Ha fújnak az õszi szelek - forogjanak a papírforgók!!! Négy szép színes forgó érkezett a Mesetárba! Kukkantsatok be!    *****    Légy a magad asztrológusa! INGYENES az asztrológia OKTATÁS az ASZTRO-suliban.    *****    Születési horoszkóp,+3 év elõrejelzés,+ biotérkép = 2000 Ft.utána ingyenes Tanácsadás, telefonon skype -on,messengeren!    *****    Butterfly-Wings - Egy18 éves lány blogja; érdekes cikkekkel, videókkal, véleményekkel várja a látogatókat. ^-^    *****    Tokio Hotel FANFICTION | Tokio Hotel véleményblog | Tokio Hotel FANFICTION fordítások | Tokio Hotel Fanfiction | TH blog    *****    A karma és az asztrológia kapcsolata    *****    Engedd meg, hogy horoszkópod elkészítésével szabad választásodban segítségedre lehessek. Várlak a csillagjövõ oldalon!!!    *****    &#9835; Vár Téged is az egyetlen magyar nyelvû, megbízható Zara Larssonnal foglalkozó forrás! &#9835; ZL Hungary &#9835; ZL Magyarország &#9835;    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - ÚJ BLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    Nettó Bruttó Bérkalkulátor 2018    *****    A HUN Tv kezet nyújt, Asztrológiai elõadásom az Élet Magazin mûsorában.    *****    INGYEN letölthetõ OSHO könyvek, ezoterikus olvasmányok, Asztrológia: tanácsadás, oktatás.    *****    ***Munkatársakat keresek kezdetben mellékjövedelemként / Napi 1-2 óra munkával, majd késõbb akár fõállásban is!***    *****    Ingyenes tanácsadás,rendeld meg a tetszésed szerinti elemzést és minden kérdésedre választ adok.Részletek az oldalon!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Csillagászati ismeretek kézdõk és haladók részére. INGYENES ASZTRO-suli minden tanulni vágyónak!    *****    ** Portálépítés - G-Portál & HTML & CSS & Wordpress segítségek, kódok, sablonok, egyedi scriptek **    *****    ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! ASHLEY TISDALE!    *****    CSILLAGKÉPEK - a fokok szimbólumai    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG