Csatatestvérek Társas-, Stratégiai-, Kártya és Szerepjáték klub
Menü
 
USE THE FORCE

 

 
A hét kérdése
Milyen rendszeresen látogatod az oldalt?

Minden nap megnézem, hátha van valami új.
Majdnem minden nap megnézem.
Hetente-kéthetente ránézek.
Ha valahová belinkelik megnézem.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatók
Indulás: 2011-08-06
 
Cikkek

KÁRTYAJÁTÉK - Heroes of Graxia

2012.07.01. 23:29, Tibi-the-One
Heroes of Graxia ismertető

 

Heroes of Graxia
 
A Heroes of Graxia játékot a Petroglyph adta ki 2010-ben. Az akkoriban divatba jövő pakli építős játékok csoportját erősíti, viszont meg van fűszerezve egy kis CCG beütéssel is. A játék gyorsan lejátszható, és 2-6 játékos játszhatja, így ideális szórakozás olyanoknak, akiknek gyakran csak egy ember áll rendelkezésükre a játékhoz, viszont alkalmanként többet is össze tud csődíteni. A játék tematikája egyszerű (a Dominionból megismert játékmenet kb.), a képek nagyon szépek, viszont mint mindennek, ennek a játéknak is megvannak a hátulütői. Lássuk hát részletesen a Heroes of Graxia érdemeit, és gyengeségeit.

 

Külső
Haladjunk kívülről. Először is a doboz elég pici, nagyjából 20 cm hosszú, 10 cm szles és kb 5 cm magas. Én a BGG-s kép alapján bevallom nagyobbra számítottam, de a kis doboz belül igen csak töltve van, ami azért jó, mert kirándulásokra, nyaralásokra könnyen elvihetjük, nem foglal sok helyet, mégis elég szórakoztató játék. A dobozon a néhány kártyáról származó képet találunk, az alján pedig egy rövid leírást arról, hogy mit is találhatunk a dobozban. A tartalom nem más, mint 250 kártya (de lehet hogy több, mert nem tudom, hogy a győzelmi pont jelzők és hasonló kellékek bele vannak-e számolva, ugyanis a felsorolásban nincsenek benne). A kártyák jó minőségű anyagból vannak, és nagyon szép illusztrációkkal vannak ellátva. Ha be kéne sorolnom a grafikát azt mondanám, hogy a HKK-t kenterbe veri, a Magic-től viszont leheletnyivel le van maradva. A Dobozban helyet foglal még 6 darab makett is, ami a hősöket jelképezi, és egyébként semmi funkciója nincs, maximum kifestheted ha nagyon szeretnéd.
 
Játék

A játékban öt lényegesebb laptípus, és ezek altípusai találhatóak meg. A főbb típusok: Hős, Felszerelés, Egység, Varázslat és Szörny. A lényegtelenebb laptípusok a győzelmi pont és sérülés jelzők. Hős lapból hat darab található a játékban, ezek közül kell a játékosoknak véletlenszerűen, vagy megegyezés alapján kiválasztani a saját Hősüket. Mind a hat más egyéniség, ha szabad így fogalmaznom, más-más képességeik vannak, amik kihatnak majd az egész stratégiádra, ezáltal az egész játékodra. Felszerelések között találunk Aurákat, Fegyvereket, és Páncélokat. Ezek mind-mind más bonuszt adnak, és Egységekhez csatolhatjuk őket. Fontos, hogy egy-egy altípusból a legtöbb egység csak egyet viselhet (néhány speciális eset: a Hősök egy része például képes két fegyvert forgatni, vagy egy-egy nagyobb sereget jelképező lapra több felszerelést is ráaggathatunk). A Felszerelések gyakran speciális képességeket is adnak, amiket a kör folyamán használhatsz fel (több arany vásárláskor, gyógyító hatás stb.). Egységlapokból is három fajta van a játékban, Csatlós, Zsoldos és Sereg. A Sereg és Csatlós lapok játékban maradóak, életponttal, támadással, és védekezéssel is rendelkeznek, körülbelül annyi a különbség köztük, hogy míg Seregből bármennyi lehet a Légiódban, Csatlósból mindössze egy lapod lehet kijátszva. Utóbbiak több VP-t érnek az ellenfélnek ha meghalnak, és gyakran jobb képességeik vannak, mint a Seregeknek. A Zsoldos lapok kicsit varázslat jellegűek, őket csak harcban játszhatjuk ki, ekkor viszont ingyenesen. Velük a Légiónk támadását tudjuk tápolni, esetleg valami jó kis harci képességük van. Lényeg, hogy a harc végén ők bizony mennek a kukába, akár csak a varázslatok. A Varázslatok az utolsó, játékos által használható lapok a játékban. Ezek egy részét csak harcban, más részét csak harcon kívül, míg a legnagyobb részüket harcon belül és kívül is használhatjuk. Ha harcon kívül használjuk őket, egy akciót emésztenek fel a körünkből, majd létrehozzák a hatásukat és a dobott lapok közé kerülnek. Varázslatokkal sebezhetünk, lapot húzhatunk, varázslatokat lophatunk, vagy védhetünk ki, és stb. A Szörny kártyák legyőzendő ellenfelek, általában nem túl nehéz lenyomni őket (erre majd később kitérek), de azért vannak izmosabb ellenfelek is. Ha megölsz egy szörnyet kapsz érte VP-t, és mindig kapsz érte valami más pluszt is, például lapot vehetsz x értékben.
 
Kártyák
A kártyákon javarészt elég sok minden fel van tüntetve. Minden kártyának van egy ára, ez mutatja meg mennyi aranyat kell költened a megvételére. Van egy eladási ára, ami megmutatja, hogy ha eldobod a kezedből a lapot, mennyi aranyat kapsz érte, amit vásárlásra fordíthatsz. A Csatlós, Sereg és Hős lapok rendelkeznek élet, védelem, és támadás pontokkal is. Ezen kívül bizonyos lapoknak van speciális képessége, illetve minden lapra fel van írva a Típusa és altípusa (sőt gyakran a Faja is, amire amúgy semmi szükség nincs a játékban). Bizonyos kártyák VP-t érnek, ha a paklinkban vannak, ilyenkor ezeken ez is jelölve van. 
 
Paklik tömkelege, a’la játéktér
Miután a játékosok kiválasztották a hőseiket, mindenki megkapja a kezdő pakliját. Ez az összes játékosnál ugyanaz, és tizenkét lapból áll. Mindenki lerakja maga elé a Hősét, ő lesz a Légiójának az első Egység lapja. Az asztal közepére egymás alá a következő paklikat helyezzük: Varázslat, Egység, Felszerelés, Szörny. Ezek a paklik két kivétellel az adott típusból az összes (eddig ki nem osztott) lapot magukba foglalják. A két kivétel az Egység és Szörny pakli. Előbbiből ki kell venni az egyik Csatlósból az összes maradékot (ez a lap ugyanis csak a kezdő paklikban lehet benne, abban is összvissz egy példányban), utóbbi pedig a játékosok számától függően tartalmaz véletlenszerű szörnyeket. Miután a négy pakli kikerült az asztal közepére, mindegyikből a felső négyet felfedve kitesszük a pakli mellé. Így kint lesz 4 Felszerelés, Egység, és Varázslat, valamint 4 Szörny. Az első három kategóriába eső lapokat (összesen 12 lap) megvehetjük a játék folyamán, a szörnyek közül pedig ha akarjuk, eldönthetjük, hogy kit támadunk meg. Ha megveszünk egy lapot, vagy megölünk egy szörnyet, a saját paklijából a következő a helyére kerül.
 
Játékmenet
A játékos az első köre elején felhúz öt lapot, aztán végrehajt két akciót. Akcióból elég sokféle van, de például akcióból húzhatunk újabb lapot, kijátszhatunk egy kártyát, felszerelést cserélgethetünk lények között, lapot vehetünk vissza kézbe, vagy megtámadhatunk szörnyet/játékost (és van még néhány ritkábban használt parancs is). Érdekes módon a lapok vásárlása nem kerül akcióba, egyszerűen csak el kell dobnunk a kezünkből annyi lapot, hogy az eladási áruk elérje a kiszemelt kártya árát. Ha végrehajtottuk a két akciónkat érdemes az összes lapunkat pénzzé tenni, mivel a kör végén kezünkben maradó lapokat kötelezően a Dobott lapok közé kell tennünk, a megvett lappal egyetemben. Ha végeztünk a körünkkel felhúzunk öt lapot, amit majd a következő körben fogunk felhasználni (azaz, csak a játék legelső körében húzunk a kör elején, aztán mindig kizárólag a kör végén). Látható, hogy a kezdő kis tizenkét lapunk hamar el fog fogyni… Ha valaki kicsit belepörget akciókkal akkor akár két kör alatt is. Ha lapot kellene húznunk de nincs (elég) lapunk, akkor a Dobott lapok pakliját megkeverjük, ezáltal átalakul húzó paklivá. Ez garantálja, hogy a megvett, kijátszott, és pénzként felhasznált lapokat a későbbiekben újra kijátszhassuk valamilyen formában. Ezzel a folyamattal nem csak, hogy mindig lesz lapunk, paklink egyre inkább nőni fog. Ha játékban maradó lapot játszunk ki, nyilván a folyamatosan újrakeveredő paklink mérete fog csökkenni. Ezek alapján kell hát megterveznünk milyen lapokat vásárlunk a dekkbe, mert hiába van számtalan laphúzásunk, ha körönként csak két akcióval rendelkezünk, amiből az egyik kapásból elmegy arra, hogy kijátsszuk a laphúzást. Persze a sok lap sosem rossz a kézben, mivel ez több levásárolható aranyat jelent.
 
Harc
A játék eddig lehetett volna a Dominion is, viszont ami most jön, az egyedülállóvá teszi a pakli építős játékok körében. A Heroes of Graxiát lehetőségünk van úgy játszani, hogy mindenki a saját kis dolgával van elfoglalva, építgeti a pakliját, olyan lapokat vesz amik VP-t is érnek, vagy ölhet Szörnyeket, netán megtámadhat más játékost, vagy ez mind egyszerre. Ha szörnyet támadunk akkor csak annyi dolgunk van, hogy összegezzük a Légiónk (Egység lapjaink és a hozzájuk csatolt Felszerelések) támadás értékeit és megnézzük eléri-e a legyőzendő szörny életét. Ha igen, akkor megöltük, de előtte a szörny is visszacsap. Ilyenkor a szörny támadásából kivonjuk a Légiónk védelmét. Ha a szám pozitív, akkor ennyi Sérülésjelzőt kell szétosztanunk a seregben. Ha valaki annyi sérülést kap, amennyi élete volt meghal, megy a dobott lapok közé az összes rátett lappal együtt. Ha nem volt elég nagy a támadásunk, a szörny nem üt vissza, helyette a Szörny pakli aljára kerül, és egy másik szörny váltja fel őt a pakli tetejéről, a harcnak pedig vége szakad. Harcban módunkban áll varázsolni is és Zsoldosokat is kijátszhatunk. A varázslatokat ilyenkor ingyen (akciómentesen) játszhatjuk ki, az egyetlen megkötés, hogy Egységlaponként csak egy varázslatot játszhatunk ki. Zsoldosokból a harc elején bármennyit kirakhatunk.
A játékos elleni küzdelem is hasonló módon zajlik, pár különbséget leszámítva. Ilyen különbségek például, hogy a védő fél húzhat valamennyi lapot a csata elején, illetve hogy a Légiók támadás értékei az ellenfél védekező értékeivel kerül összehasonlításra a támadó és védő esetében is (szörnyek nem rendelkeznek védelemmel, ha elég nagyot ütsz meghal), majd a fentiek alapján sebek kerülnek kiosztásra. A harcoló felek varázslatokat felváltva játszhatnak ki, ami azért is mókás, mert ha elég pusztítást viszel véghez, ahhoz hogy megölj egy Egység lapot az ellenféltől, akkor ő már eleve kevesebbet varázsolhat, amikor rá kerül a sor.

Ha a harcban megölsz lapokat az ellenfél Légiójából, Presztízs pontokhoz jutsz (a játék végén VP-ként számítanak), viszont ha lapod hal meg, akkor veszítesz a pontjaidból. Ha egy Sereg lapot ölsz meg 3 pontot kapsz, a Csatlósok 4-et érnek, a Hősök pedig ötöt. Ugyanennyit veszítesz is, ha buksz egy lapot a harc folyamán (akár szörny ellen is). Ha megtámadtál egy szörnyet, és meghal lapod, de nem tudsz Presztízzsel fizetni, mert még nem öltél meg más játékosoktól Egységet, akkor egy már megölt (vagy az éppen legyilkolt) szörnylapot kell eldobnod, és a Szörny pakli aljára helyezned. 
Bekövetkezhet az a szerencsétlen helyzet, hogy a Hősöd elpatkol. Ilyenkor veszítesz öt Presztízst… ha szörny ölte meg akkor az még a jobbik eset, mert ha egy másik játékos, akkor ő kap öt Presztízst (és máris 10 pont előnyhöz jutott). Ilyenkor a Hős megy a dobott lapok közé, a kezeddel, meg a húzó pakliddal együtt. Ezután kiválasztod a dobott lapjaid egyharmadát (köztük kell legyen a hős) a kezednek, a maradék lapokat meg visszakevered húzó paklinak. Ezután a körödben annyi cselekvésed lesz amennyi lapot ilyen módon a kezedbe húztál. Erre azért van szükség, hogy ne újra kelljen kezdened a játékot, hanem kiépíthess egy Légiót. Ez kicsit táposnak tűnhet a többiek két akciócskája mellet, de gondoljunk bele, ha nem tehetnéd, akkor a saját körödben lenne egy hősöd lenn, meg két akciód. Ezzel, ha megfeszülsz sem tudsz akkora sereget kiépíteni, hogy az ellenfeled ne öljön meg a következő körben is… Mivel támadni körönként csak egyszer tudunk (mindegy mennyi akciónk van), azt nem tudod megcsinálni, hogy mondjuk 8 akcióból kiépítesz egy jó Légiót, aztán a maradék sok akcióból minden játékostársat sárba tiporsz.
 
Játék vége
A játék kétféle képpen érhet véget. A békésebb játékosok szépen ölik a szörnyeket, amíg az összes el nem fogy. Ha már nincs legyőzendő szörny, mindenki összeszámolja mennyi VP-t érnek az általa legyőzött szörnyek, és a paklijában lévő néhány VP-vel rendelkező lap (az esetleges Presztízspontok is VP-ként számítanak). A torzsalkodóbb játékosoknál előfordulhat, hogy nem ölték még meg az összes szörnyet, viszont valaki elérte a játékosok száma által meghatározott Presztízst. Ilyenkor ismét VP számolás (lapok a pakliban, szörnyek, Presztízs), majd győztes hirdetés. Természetesen semmi sem szab gátat annak, hogy egy játékos parti egyszerre öljön szörnyeket, és egymás Légióit is, így aztán szinte mindig a háromfajta forrásból kell VP-t számolnunk. (Bár Tesómmal mi az első játékban nem bántottuk egymást, így Presztízshez sem jutottunk.)
 
Összegzés
Alapjában véve a Heroes of Graxia egy remek játék, ami jól ötvözi a pakli építős, és a CCG kártyajátékok előnyeit, de talán a hibáit is pont ez a kettősség okozza. Az első amit meg tudnék említeni, a sok fölösleges tényező. Mik ezek? Hát, szép-szép, hogy makettet is adnak hozzá meg minden, de kérdem én: Minek? Az égvilágon semmi funkciója nincs a bábuknak. A másik „loss-of-function” dolog a Sérülés kártyák. Szerintem nincs olyan elvetemült játékos, aki használná őket. Miért? Azért mert ha van a hősödön egy aura, egy páncél, meg esetleg két fegyver, mert ez a speckója, akkor tuti nem fogsz beszuszakolni alá még 1-2 sérülés lapot, inkább ráteszel egy dobókockát, vagy pittyem-puttyomot, hogy jelöld a sérüléseit. E helyett a kb 20 lap helyett inkább csinálhattak volna még valami más, pakliba építhető kártyát, mert hiába 250 lap, gyakran megesik, hogy a két Légióban ötből két-három lény egyforma, vagy hogy a láncvillámok felváltva cikáznak két játékos között. 
A következő hátrány amire utaltam is feljebb, a szörnyek legyőzhetősége. Mivel látod a szörnyek értékeit, gyakorlatilag nem lesz olyan, hogy egy szörny sérülést okozzon, mert akkor támadod meg, ha veszteségmentesen le tudod verni. Erre mi kitaláltuk Tesómmal, hogy kipróbáljuk a játékot úgy is, hogy a 4 támadható szörnyet nem fedjük fel, csak amikor megtámadjuk… majd meglátjuk mi sül ki belőle. Ez a kiszámolgatás egyébként félig meddig igaz a Légió-Légió harcra is, bár azt bőven megvariálhatja a kézből kijátszott lapok hatása, így ezt nem is venném hátránynak. Apropó, számolgatás: mivel nem akarsz olyan harcba bonyolódni, ami rád nézve káros, a szörnyek vagy légiók elleni harcok előtt enyhe matekolás veszi kezdetét, ami a támadás és védekezés értékek összesítésében merül ki, illetve ezek és a szörny értékeinek összehasonlításával. Ezt elkerülendő BGG-ről le lehet tölteni egy kinyomtatható táblázatot, aminek segítségével mindig jelölni lehet, hogy aktuálisan épp mennyi a Légiód támadás/védekezés értéke. Ennek használata egyénfüggő, mi végül is nem használtuk, és azért így sem kellett vészesen sok agymunkát végezni. A felesleges dolgok közül majdnem elfelejtettem megemlíteni a Faj feltüntetését némelyik lapon. Ezeknek sincs semmi értelme, mert egy olyan lap sincs, ami bizonyos fajra hatna. Az utolsó amit hátrányként meg tudok említeni szintén egyénfüggő, ez pedig az angol nyelv ismerete. Természetesen egy Magic konyhanyelvvel már teljesen jól játszható a játék, de aki teljesen kezdő ilyen téren, ne adj isten angolul sem tud, az nem fog tudni játszani a társassal, kivéve ha szuper memóriája van.
Jöjjön az, amit én előnyként látok a játékban. Az első, hogy a játékmenet pofonegyszerű, az első játék alkalmával is viszonylag pörgőssé válhat, később meg aztán pláne. Mint már írtam, a játék jól ötvöz két különböző stratégiai elemet, a pakli építést, és a kártyákkal való párbajozást. Rám nagy benyomással voltak a lapok illusztrációi is. A játékidő rövid, és a fenti hibák ellenére valahogy mégis nagyon szórakoztató a játék. Mi hamar túlléptünk azon, hogy a Sérülésjelzők meg a makettek dísznek vannak a dobozban, és igazából az sem zavart bennünket, hogy némelyik lapunk megegyezett a seregben. Elvégre, ez más pakli építős játékban is így van (pl Dominionban is ugyan abból a kb 10 fajta lapból épít minden játékos), talán azért szembeötlőbb a különbség itt, mert a játékosok lapjai egymással interakcióba léphetnek. Aki szereti a CCG-ket, és a pakli menedzselős játékokat, annak bátran ajánlom, szerintem tetszeni fog neki!
 
Személyes megjegyzésem, amit szintén előnyként tudok felhozni, hogy én speciel 4000 Forintért vettem, és ennyi pénzért többszörösen megérte az árát. Boltban $25 körül mozog, bár úgy tudom Magyarországon nem kapható.
3 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2012.07.03. 18:11
Fecka

Meglehetősen egyszerű játéknak tűnik. Az én fantáziámat annyira nem mozgatja meg, nem látok benne semmi újat, ettől függetlenül lehet szórakoztató a játék. Ami elsőre is feltűnt, hogy a mellékelt Innervate lapon szereplő figura egy az egyben Tölgypajzsos Thorin a készülő Hobbitból.

Köszi a cikket Tibi! 

2012.07.02. 01:13
Tibi-the-One

Hali!

Nem sokára írok még cikkeket újabb játékokról is! :) A Heroes of Graxiához annyit, hogy most már túl vagyunk jó pár meccsen, meg átnéztünk pár FAQ-t is. Kiderült, hogy csak szörnyek ellen veszíthet a játékos Presztízst, szóval a PvP kevésbé rizikós lett, de azért így is nagyon nagy előny egy megnyert csata. Játékos-játékos elleni harc előtt gyakorlatilag megszűnt a matekozás, mert kb teljesen kiszámíthatatlan mi van az ellenfél kezében (persze ha figyeled a dobott lapjait, akkor azért valamennyire képben lehetsz).

Én jövő héten még vizsgázok kettőt, aztán 1 hétig nyaralunk, de utána megyünk klubba amint lehet. Viszem ezt is, meg a Pocket Battlest, és ha van igény rá akkor a Sake&Samurait is. :) Tibi

2012.07.01. 23:34
ROLL

Nah, ezt szívesen kipróbálnám. Ha jösztök klubolni, akkor hozd magaddal 

És nem mellesleg köszönet a cikkért 

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2014.05.08. 14:59
2014.04.08. 13:29
2014.03.24. 14:11
2014.02.24. 13:18
2014.02.06. 10:21
Friss hozzászólások
 
Esemény naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Ovasgantni való blogok
 
Linkek
 

Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!