2011.08.17. 08:59, Fecka
Mint azt bizonyára többen is olvastátok már, a Fantasy Flight Games vásárolta meg a Star Wars jogokat. Gyorsan be is jelentettek két játékot a következő évre. Az egyik egy Star Wars LCG (living card game) -erről egy későbbi cikkben irok, a másik egy figurás játék X-Wing néven, melyben úgymond „dogfight” (a vadászgépek egymás elleni légiharcát nevezik igy) jellegű csatákat lehet lejátszani, előre festett pici űrhajó makettekkel. Mi most ezen utóbbiról osztjuk meg amit lehet.
Mivel túl sok információ még nincs a játékról, csupán néhány fotó, ezekből párat igykszem megosztani és talán pár videó a legismertebb videomegosztó oldalon (ez utóbbiakat sajnos még nem láttam) igy csak az FFG oldalán található beharangozó áll rendelkezésünkre étvágygerjesztőnek, ezt nyújtom most át magyar nyelven...
Az X-wing egy taktikai, hajó-hajó elleni (dogfight) figurás, terepasztali-stratégiai játék, melyben a játékosok a Lázadók szövetségének X szárnyú vadászgépeit vezethetik a Birodalom fürge Tie vadászai ellen, gyors tempójú űrcsatákban. Az elképesztően részletes, teljesen festett modellekkel, és jó néhány küldetéssel újra élheted a Csillagok háborúja izgalmas űrcsatáit. Válaszd ki a személyzeted, tervezd meg manővereid, teljesítsd a küldetést!
Az Erő legyen veled!
A kezdő set tartalmaz mindent ami szükséges ahhoz, hogy elkezd a csatát: festett makettek, küldetések, kártyák, jelölők. Mi több, az X-wing gyorsan megtanulható szabályrendszere lehetővé tesz egy olyan rendszert, amelyet kedved szerint bővíthetsz kedvenc űrhajóiddal, szereplőiddel a Csillagok háborúja univerzumából.
Részletek:
Hogy a yavini csata a történelem részévé vált abban kulcsfontosságú szerepe volt az Incom Corporation T-65 X-szárnyú vadászgépeinek. Nagyteljesítményű lézerágyúival, protontorpedó vetőkkel, megerősitett titán-ötvözet sárkányszerkezetével és megbízhatóságával vívta ki magának a hírnevét és helyét a Lázadók szövetségének arzenáljában a Birodalom elleni harcban.
A Sienar Fleet Systems könnyű és fürge Tie vadászgépei minden tekintetben az X szárnyúak ellenfelei, a hatékonyságot és a megfizethetőséget szem előtt tartva tervezték őket. Gyengébb védelmi képességeiket hatalmas számbeli fölényükkel kompenzálják. Egy magányos Tie vadász ritkán jelent veszélyt egy képzett lázadó pilótára és gépére, ám többen összdolgozva gyakran villámgyorsan fölénybe kerülnek.
Gyorsan megtanulható szabályok:
„Egyenként kell elbánnunk velük. Vadászrepülőket készenlétbe!” –Darth Vader
Bármelyik űrhajót válaszd is, a játék szabályainak és a gördülékeny játékmenetnek köszönhetően nagyon gyorsan a Csillagok háborúja legnagyobb űrcsatáinak, leghevesebb tűzharcainak kellős közepén találhatod magad. Minden hajónak saját, egyedi jelölője van, melyen titokban kiválaszthatod a manővert és sebességet minden körben. A menőverek megtervezése után minden terv felfedésre kerül, majd végre kell hajtani azokat (a legalacsonyabban képzett pilótával kezdődően) Így akár hanyatt-homlok rohanhatsz, felhúzott pajzsokkal a rádzúduló lézertűzben az ellenfél felé vagy próbálhatsz eltáncolni a téged befogni igyekvő ellenség elől.
Válszd ki a személyzetet és irányitsd őket!
„ -Elég viharvert ez az R2-es. Akarsz újat?
-Szó sem lehet róla! Vele már jól összerázódtunk. Rendben vagy Artoo?” –Luke Skywalker
Az X-wing fejlesztett szabályai segítségével pontokat oszthasz az erőforrásokra, hajóra vagy hajókra, így akár egy tapasztalt ászt vagy egy aggódó újoncot, de akár magát Luke Skywalkert is csatába küldheted. Számtalan lehetőséged van mielőtt beindítod a hajtóműveket. Válaszd ki a pilótát, az astromechanikai robotod (emnnyiben X-szárnyúval repülsz), a vadászgép specifikációkat… ezek mind hatással lesznek a stratégiádra. Pl. Az X-szárnyú képes a célzócomputere lévén befogni a Tie vadászgépet (ezzel növelve a későbi támadások sikerének esélyét) a fürge Tie vadász viszont kitérési manőverekkel képes csökkenteni a találatokat. És bár az X-szárnyú astromechaniakai droidja képes apróbb javitásokat elvégeznia hajón, a Tie vadászgép képes egy gyors fordulással védekezésből támadásba váltani. Ezek az egyedi akciók és a személyzet képességei segítenek megteremteni az egyedülálló játékélményt.
A hajód vezetéséhez használd a megfelelő irány jelölőt ami a körödben választott manőverhez kell. Helyezd el ott ahol a manővert kezded majd a hajód mozgasd a jelölő másik végéhez! Ha végeztél a mozgással, támadhatsz a lőtávolban lévő ellenséges hajókra! Ez az egyszerű játék mechanizmus rengeteg taktikai lehetőséget nyújt az éles fordulóktól kezdve a megsemmisitő sorozattűzig, hogy megbirkózz az ellenséggel.
Játszd újra a Csillagok háborúja legemlékezetesebb űrcsatáit!
„Elmenjek innen? A diadalunk percében? Ön igencsak túlbecsüli a lázadókat.” –Tarkin kormányzó
Számos egyedi küldetés van, mindegyik saját győzelmi feltételekkel rendekezik. A küldetések széles választékában csak okos, és sokoldalú pilóták képesek kiválasztani a győztes taktikát. Mi több, lehet, hogy sosem fogod kétszer ugyanúgy lejátszani ugyanazt a küldetést, köszönhetően a számos testreszabási lehetőségnek. Ha a hajód sérülést szenved húznod kell egy Damage kártyát, ami egy különleges hátrányt rendel a hajódhoz. Ha a célzó computer sérül, megnehezíti a célzást. Talán egy rosszul időzitett fegyverhiba korlátozza a támadóképességet. Vagy a mi még roszabb.. a pilóta sérül meg és így nem képes kellőképp koncentrálni a harcra amelyben részt vesz.
A részletes szabályokkal, az igényes figurákkal, a számos játéklehetőséggel, újraélheted a Csillagok háborúja izgalmas űrcsatáit. A kiegészítőkkel pedig majd bővitheted erőidet, hogy megvívd saját epikus csatáid!
Irány a csillagok közé, dönts a galaxis sorsáról
... a cikk szerzőjének megjegyzése: „Cirka 16-17 évvel ezelőtt elkezdtem csinálni egy játékszabályt ami ürhajók egymás elleni harcát hivatott szimulálni. Mint megannyi más project ez is befejezetlen maradt mert nem volt rálátásom (internet sem nagyon volt) a játékiparra, hogy hogyan lehetne megoldani egy űrhajó makett 3D-ben való mozgatását egy 2D-s játékfelületen. Ekkor már bőven mentek a különböző figurás játékok (WH40K, WH Fantasy Battle) Pesten, amikből lehetett volna ötletet meriteni, de csóró vidéki srácként (önsajnálat rulez), nem igazán jutottam fel, hogy körülnézzek, tájékozódjak. Igy bár, ha jócskán megkésve is, de azért csak elkészült a játékom. És momentán az sem zavar, hogy nem én csináltam. De, hogy nekem ilyenem lesz az biztos!
Érdeklődve várom én is:D