STAR WARS - X-Wing Miniatures Game információ morzsák II. rész2012.07.24. 17:25, ROLL
X-Wing Miniatures Game információ morzsák II. rész
STAR WARS - X-Wing Miniatures Game információ morzsák II. rész
Tegnap újabb információt szivárogtatott ki a FFG kiadó az X-Wing játék kapcsán. Mivel a magam részéről az idei év legjobban várt játékáról lévén szó, így gyorsan meg is osztom veletek, hogy ez alkalommal milyen apróságokat tudhatunk meg a játékról.
Néhány apróság is kiderül a játék alapját képező Core Set dobozzal kapcsolatban, nevezetesen az, hogy tizenhárom hajókártya kerül bele, és öt fejlesztés lap. Ezzel minden összecsapásnak más és más jellege lesz. A lázadók részéről a kiegészítők elérhetővé teszik az X és az Y-szárnyú hajókat valamint számos pilótákat hoznak játékba. Egy ilyen kiegészítő egy hajót, négy hajó kártyát, és öt fejlesztést tartalmaz. A Birodalom is erősödhet kiegészítők segítségével. A TIE Fighter kiegészítő hat hajó kártyát és három fejlesztést, míg a TIE Advanced kiegészítő négy hajó kártyával (közöttük természetesen Darth Vaderrel), és és öt fejlesztéssel gyarapítja a készletet. Természetesen a pilóták nem számítanak, a vadászgépek ugyanazzal a manőverezési tulajdonságokkal bírnak. Így minden hajóhoz tartozik egy tárcsa amivel a manőver parancsokat beállíthatjuk, és ez nem függ a pilótától, csakis a hajó értékeitől. Lássuk hogy épül fel egy hajó kártyája.
KÁRTYA FELÉPÍTÉSE
1 – A pilóta jártasság értéke
2 – A pilóta neve
3 – Hajó típusa
4 – Frakció ikonja
5 – Elsődleges fegyverzet értéke
6 – Gyorsaság érték
7 – Hajótest érték
8 – Pajzs érték
9 – Hajó típus ikon
10 – Fejlesztés sáv
11 – Pilóta képessége (vagy dőlt betűvel, hangulatteremtő szöveg)
12 – Akció sáv
13 – Pont költség
A fenti képből látszik, hogy a TIE vadász fürge és gyors,
az X-szárnyú pedig nagyobb tűzerővel és pajzzsal rendelkezik.
A hajókártyák jelzik az egyes vadászgépek rendelkezésre álló akcióit is (a fenti képen világossal kiemelve). Látható, hogy a TIE vadász akciói között lehet a Fókusz, a Szaltó, és a Kitérés, ezzel szemben az X-szárnyú akciói csak a Fókusz vagy a Célrögzítés lehet. Azonos hajók is rendelkezhetnek eltérő kártyákkal, hiszen minden hajókártya konkrét információkat tartalmaz a pilótával kapcsolatban. Ezek a pilóta jártasság értéke, bármilyen egyedi képesség, amit esetleg a raj számára is megoszthat, illetve a pontköltsége. Míg se az Újonc pilóta (Rockie Pilot), se a Vörös szakasz pilótája (Red Squadron Pilot) nem rendelkezi egyedi képességgel, a Vörös szakasz pilótája 4-es Jártassággal rendelkezik, amink köszönhetően később kerül sorra az Aktiválás fázisában, de hamarabb jön a Harci fázisban. Ez a kis eltérés nem tűnhet lényegesnek, de a csata hevében sok esetben nem mindegy, hogy ki mikor kerül sorra. Ez a kis eltérés a Vörös Szakasz pilótájának lehetővé teszi, hogy korábban nyisson tüzet az Obszidián raj pilótájára (Obsidian Squad Pilot), ellentétben az Újonccal aki csak az Obszidián raj pilótája után harcolhatna. A pilóták közötti eltérés még szembetűnőbb, ha a pilóták egyedi képességeit is figyelembe vesszük. Például Luke Skywalker, aki védekezés során a kidobott értékek közül egy Fókusz ikont megváltoztathat egy Kitérés ikonra. Illetve Biggs Darklighter, aki a képességével megakadályozhatja, hogy az ellenfél egy szövetséges hajóra tüzelhessen, ha az 1-es távolságon belül van. Ezek a képességek teszik egyedivé a játékot, és meghatározzák, hogy milyen stratégiát használjunk.
Mauler Mither öt ponttal több pontba kerül, mint egy Akadémiai kadét pilóta (Academy Pilot),
de a hetes jártassága biztosítja neki, hogy a Haci fázisban előbb cselekedhessen,
és a különleges képességével egyes távolságra egy extra kockával támadhat.
Fejlesztések
A hajókártya alján látható fejlesztési sáv. Minden itt lévő ikon egy bizonyos típusú fejlesztés kártyát tesz elérhetővé a hajó számára. A fejlesztések lehetnek Másodlagos fegyverek, Asztro-droidok illetve az elit pilótákhoz tartozó Tehetségek. Minden fejlesztés pontba kerül, de lehetővé teszi a stratégia további finomítását.
A fenti példánál maradva Luke Skywalker X-szárnyúját fejleszthetük egy lövésszel (Marksmanship), ami három pontba kerül, de növeli a lövéseink hatékonyságát. Vagy négy pontért egy R2-D2 egységet csatolunk a vadászgéphez, ami képes helyreállítani Luke megsérült pajzsát. Végül dönthetünk úgy is, hogy a hajóra protontorpedókat (Proton Torpedoes) vásárolunk tizenegy pontért.
A Birodalmi játékosok esetében nincs lehetőség arra, hogy a hajót asztro-doriddal vagy másodlagos fegyverekkel fejlesszük, de egyes pilóták, elit tehetségeket vehetnek maguknak.
Mindent összevetve a játékban igen nagy szerepet kap a rajok és szakaszok építése. Fejleszthetünk egy hajót nagyon sok pontból, de ugyanebből a pontértékből választhatunk esetleg több egyszerűbb vadászgépet is.
Hamarosan újabb információ morzsákat oszt meg a kiadó, amiket majd megint igyekszem mihamarabb elérhetővé tenni.
Addig is az Erő legyen veletek!
|