2013.05.14. 15:43, ROLL
Háttér
Azt hiszem, egy kicsit írnom kell a háttérvilágról, hogy érthetőbb legyen maga a játék. A lényeg, hogy van a Doki (csak így egyszerűen), aki egy földönkívüli, és egy TARDIS nevű űrhajóval utazik az univerzum egy végéből a másikba (már ha van ilyen), és persze az idő kezdetétől, annak a végéig, mert ez a masina (ami egyébként egy kék fülke) képes időben is utazni. A Dokinak vannak segítői, illetve útitársai, akik általában hétköznapi emberek. Természetesen vannak ellenségei is, hiszen mást sem csinál, mint lépte nyomon megmenti a Földet és egyéb planétákat, így a megmentettek örülnek, az ellenfél meg bosszút forral. Ezt az adok-kapok dolgot próbálja a játék is visszaadni.
A kártyák
A játék során egyszerre kell megszemélyesítenünk a Dokit és csapatát, valamint a hódító ellenfeleket is. Így nem lehet panaszunk arra, hogy játékrendszer túl erős vagy túl gyenge ellenfelet generál.
Ahogy a neve is mondja, ez egy kártyajáték, bár van benne néhány jelző, de a lényeg a kártyákon van, amiből négy különféle akad.
Helyszín lapok
Ezek a kártyák hivatottak megjeleníteni azon helyszíneket amiket a Doki megpróbál megmenteni, vagy az ellenfelei megpróbálnak elfoglalni. Minden helyszín győzelmi pontokat ér, amit a játék végeztével zsebelhet be az aki az adott helyszínt bitorolja. Védőként a saját, támadóként az ellenfelek helyszíneire kell koncentrálnunk.
Ellenségek
Mint fentebb írtam, az idők során a Doktor számos fajnak okozott már fejfájást (már ha épp van fejük), Dalekok, Cybermenek, Sontarok stb. Ezen fajok lesznek az ellenségek, akikkel megpróbálhatjuk elfoglalni a játékostársak helyszínlapjait. Természetesen minden támadónak van egy ereje, némelyiknek valami különleges képessége is. Vannak akik csak egyedül harcolnak, mások képesek szövetséget alkotni
Védekezők
Védekező szerepben a Doki és a társai díszelegnek, akikkel megvédhetjük, vagy visszaszerezhetjük a helyszínkártyáinkat. Akár az ellenségnek, a Védőknek is van egy ereje, és néha különleges képessége is. Természetesen egy helyszínen mindenkiből csak egy lehet, de semmi nem zárja ki, hogy ha több helyszínünk is van, akkor mindegyiken legyen egy Doktor.
Támogatás
Ezek szövetségesek és felszerelések, amik támogatják, vagy épp akadályozzák a Doktort.
Játékmenet
A játék folyamán kártyákat kijátszva akciókat hajtunk végre. Támadunk, védekezünk, helyszíneket teszünk le stb. Amikor rajtunk a sor, akármennyi akciót végrehajthatunk, de a körünk végén, három lapot át kell adnunk a jobbunkon ülő játékosnak. Szóval nem csak a közös pakliból húzunk minden körben, hanem a tőlünk balra ülő embertől is kapunk lapokat. Így egy kicsit agyalósabb, és szórakoztatóbb is a játék.
Amikor rajtunk van a sor, akkor a kezünkben lévő ellenség lapokkal megtámadhatunk egy helyszínt. Ha nincs ott senki, akkor képpel lefelé oda tesszük a megszálló csapatunkat, és egy Dalek jelzővel megjelöljük, hogy az a csapat nekünk igyekszik győzelmi pontot szerezni. Ha van védő az adott helyszínen, akkor a támadók felfordítva kerülnek játékba és felfedik a Védőket is. Összevetjük, hogy kinek a csapata erősebb, és azé lesz az adott Helyszín. Természetesen a játék legvégéig egy helyszín hovatartozása többször is megváltozhat, tehát az utolsó percig nem lehetünk biztosak abban, hogy egy helyszín kinek is fog győzelmi pontot hozni.
Lehetőség van a védőkkel bebiztosítani, vagy visszaszerezni egy elveszettnek látszó helyszínt. Ha nincs támadó, akkor a védők képpel lefelé a helyszínre települnek. Ha van támadó, akkor azok képpel le- vagy felfelé lesznek. A felfedett lapok esetében könnyű dolgunk van, hiszen elég egy nagyobb erejű védőt (vagy védőket) a helyszínre vezényelni, mint amennyi a Támadó(k) ereje. Ha a támadók képpel lefelé vannak, akkor egy kicsit lutri a dolog, mert ha nem játszunk ki elég védőt, akkor nem fogjuk visszaszerezni az adott területet. Ebben az esetben értelmetlenül veszítünk lapokat, bár jó esetben kicsit megritkíthatjuk a támadókat. Ha sikeresen keveredünk ki a csatából, akkor egy TARDIS jelzőt kapunk a helyszínre, aminek a hatására egy kicsit nehezebb lesz a következő hódító seregnek.
A játék során, mint támogató lap előkerülnek a Doki felszerelései, a szonikus-csavarhúzótól kezdve a pszihikus-papíron keresztül a K-9 Robotkutyáig.
Nem esett még szó az Idő pontokról, amiket egy helyszínkártya kijátszása, egy lap eldobása, illetve bizonyos támogatáslapok kijátszása során kaphatunk. Ezen pontok beváltásával extra lapokhoz juthatunk, ami azért jó, mert több lapból több akciót hajthatunk végre.
A játék akkor ér véget, ha valaki úgy kerül sorra, hogy az összes Dalek vagy TARDIS jelzője játékban van. Illetve ha a húzópakliból felfedésre kerül a játék vége lap, akkor egy amolyan végjáték veszi kezdetét egész addig, míg valakinek el nem fogynak a lapjai.
Akárhogy is ér véget a játék, a pontszámítás egységes. Minden megvédett saját, és minden, ellenféltől elfoglalt helyszínkártya után megkapjuk a lap győzelmi pontjait. Akinek a legtöbb pontja van, az nyert.
Összegezve
Szerintem egy jópofa játék, aránylag egyszerű szabályokkal, és minimális nyelvfüggőséggel. Egyetlen hátránya, hogy legalább három játékos kell hozzá, ugyanakkor négynél többen nem játszható. A játékidő rövidnek mondható, mert kb egy óra alatt lemegy egy forduló. Aki szereti a sorozatot, annak mindenképp ajánlom, mert egész jól visszaadja annak a hangulatát.
Itt figyel a polcon már jóideje, de még nem volt alkalmunk kipróbálni sajnos! De ami késik, az jön!
Köszi az ismertetőt!