2012.03.29. 21:59, ROLL
A doboz, és ami benne van
Szerencsére a GW ezt a játékot olyan dobozban hozta forgalomban, ami jóval strapabíróbbnak tűnik, mint azok a dobozok, amikben egyébként a modelleket adják. A doboz tetején mozgalmas képmontázs hirdeti a tengeri ütközet hangulatát, vitorlásokkal, háborgó tengerrel, csápos szörnnyel, tájolóval, és egy rongyos pergamenre felírt játéknévvel. A doboz hátulján a tartalom látható ízlésesen elrendezve és kifestve, néhány szóban pedig egy kis kedvcsináló olvasható.
Ami belül fogad minket, az első sorban a GW-től megszokott minőségű modellek, aminek az összeragasztása és festése persze ránk vár. Az öntőkeretekről összerakhatunk 10 db csatahajót, sziklazátonyokat, hajóroncsokat és tengeri szörnyeket. Ezen felül még megtaláljuk a játékhoz szükséges mérőpálcát, dobókockákat, fordulás- és szélirányjelzőt. A GW volt olyan jó, és a dobozban találunk egy kisebb lepedő méretű játékteret, szép tengeri mintázattal, és jól kidolgozott szegéllyel, ami a játék során még fontos szerepet kap. Végül, de nem utolsó sorban a doboz tartalmazza a szabálykönyvet, és egy csomó kártyát, amire a játék során szükségünk van. Külön dicséret illeti a GW-t, hogy a sok kütyühöz és kártyához tettek a dobozba zárható tasakokat.
A hajók és kapitányok
A játékban tíz hajó közül választhatunk. Minden hajó egyedi modellel és tulajdonságokkal, valamint speciális képességgel és kapitánnyal rendelkezik. Minden hajót az alábbi hat jellemzővel van ellátva: A sebesség határozza meg, hogy egy körben mennyit haladhatunk, persze ha vitorlással játszunk, akkor a szél ereje és iránya azért sokat számít. A hajótest érték azt mutatja, hogy mennyi sérülést bír, mielőtt elsüllyedne. A legénység és a tűzerő a hajon szolgáló matrózok és bevetésre kész ágyúk mennyiségét határozza meg. Az irányíthatóság a hajó mozgékonyságát hivatott jelképezni. A páncélérték pedig a bekapott találatok ellen jöhet jól.
Ezen felül minden hajó be van sorolva, hogy vitorlás-e avagy sem, valamint hogy melyik flottához tartozik. Ezen felül mindegyik hajónak van egy speciális tulajdonsága.
Végül, de nem utolsó sorban minden hajón van egy kapitány, akinek van egy Parancsnoklás értéke, amit minden kiadott parancs előtt meg kell dobni, különben a legénység rá sem hederít. Ezen felül a kapitánynak van egy bajvívás értéke, ami akkor jön jól, ha egy ellenféllel közelharcba kerülünk. Természetesen minden kapitánynak van egy különleges képessége is.
Hátszél és sortűz, avagy a játék menete
A játék valójában két játékosra lett kitalálva, ezért ha több játékos játszik, mindkét flottában ki kell nevezni egy admirálist, aki összefogja a kapitányait, és rendet vág a rumgőzös fedélzeteken. Ha megvannak a játékosok, és a hajók is, akkor kezdődhet a móka. Számos küldetés közül választhatunk, de ha nincs kedvünk ilyesmivel bajlódni, akkor egyszerűen egymásnak eshet a két armada.
A játék körökre épül, a körök pedig fázisokra vannak osztva. A két ellenséges flotta közt felváltva kerülnek aktiválásra a hajók.
Az első fázis a kezdemény meghatározása, ahol eldől, hogy ki kezdheti az adott kört. A második az állapot fázis. Ilyenkor kell ellenőrizni, hogy van-e olyan sérülés vagy egyéb kártya, ami hatással lehet a körre. Ilyen például a lángoló hajó. A következő fázis során sors kártyát kell húzni, ami valami kellemes, vagy épp kellemetlen meglepetést tartogat és hatással lesz a szél irányára és erősségére. Ezt az akciófázis követi, amely során cselekedhetünk a hajónkkal. Minden akció fázis elején ki lehet játszani parancs kártyát, hogy létre jön-e a hatása az attól függ, hogy a fentebb említett parancsnoklás tesztet sikeresesen végrehajtottuk-e. Ilyen parancsok hatására extra fordulást, javítást, vagy épp teljes gőzzel végrehajtott haladást tudunk eszközölni. A parancsnoklás fázis után lehet mozogni és manőverezni. Ha sikerült jó pozíciót felvenni, akkor lövéseket adhatunk le az ellenfélre, aminek a sikere attól függ, milyen messze van az ellen. Az utolsó akciófázis akkor jön létre, ha megcsáklyáztunk valakit, vagy minket támadtak meg. Ilyenkor ugyanis közelharcot kell vívni az ellenfél kapitányával, és a két hajó legénysége is egymásnak esik. Az utolsó fázis során már csak annyi a dolgunk, hogy ellenőrizzük, hogy valamelyik játékos nem teljesítette-e a győzelemhez szükséges feltételeket.
Persze a játékok sok apróság teszi színesebbé és élvezetesebbé. Ilyenek a sors kártyák által felbukkanó tengeri szörnyetegek. A szél és a lövések által okozott sérülések. Vagy épp a küldetések lejátszása, amik első nekifutásra izgalmasak és kiegyensúlyozottaknak tűnnek.
Összefoglaló
Mindent összevetve a Dreadfleet egy igen jó játék, amihez a megszokott GW minőség is társul. Aki szereti a tengeri csatákról szóló könyveket és filmeket, annak mindenképp ajánlom, mert nagyon hangulatos és egész jól elkalauzolja az embert a szürke hétköznapokból egy kalózhajó kormányállására, ahol a tengeri széllel dacoló kötélzet recsegését és ágyúdörgést túlkiabálva kell rendet vágni az alkoholgőzös és várszomjas legénység sorai között. Nem is szaporítom tovább a szót.
Kalandra fel!
Vár a tenger és a temérdek kincs!
HÖRRRR!
Én szívesen játszanék valamikor egy visszavágót, hogy kiköszörüljem a csorbát