Témaindító hozzászólás
|
2011.09.01. 16:26 - |
Kötetlen társalgás szerepjátékokról, rendszerekről, régi kalandokról... |
[15-1]
Jólvan! Akkor egyétek meg a kalandkonzerveteket! |
Abszolút egyetértek az előttem szólókkal. |
Én nem vagyok ellene a kaladmoduloknak. Sokszor lehet ötleteket lopni belőle, és sokszor segíthetnek, ha az embernek épp nincs ideje.
Az minden esetre igaz, hogy egy jó kis életút-játék esetében nincs is párja a saját kútfőből származó történetszövésnek. Bár egy-egy ötletes modul azokban is jól meg tud bújni. |
Vagy ha ötlethiányod van. Velem sokszor megesett. Ilyenkor jól jöhet egy forrás, ami beindítja a kreatív energiákat. Vagy az NPC-k. Magam részéről rühellek NPC-t generálni, inkább átalakítok egy meglévőt, főleg ha sokat kéne számolgatni hozzá. |
Kalandmodult akkor tartom jó ötletnek ha kezdő csapatnak mesélsz/kezdő kalandmester vagy. |
Ez ilyen ez a gportal... töröltem a felsleges bejegyzést. De még mindig jobban jártál mint én, ma délelőtt, amikor is a gyakorló oldalamon egy jól irányzott "Delete"-vel töröltem az egész CSS kódot, s ezzel két nap munkáját.
Visszatérve a témára, örülök, hogy neked is vannak hasonló élményeid! Kalandmodult sosem vettem, eszembe sem jutott, jobb szerettem a saját ötleteket. Akkor is, ha én meséltem meg akkor is, ha más. |
Miért küldi el 2x az üzeneteim? |
Fecó! :D
Fél évig spóroltam mire meglett a D&D3e összes magyarul megjelent könyve a világleíráson meg a kalandmodulokon kívül :) Átérzem amiről beszéltél :) |
Nem hiszem, hogy annyira RPG-zni fogok a jövőben, nem akarok kitolni másokkal, hogy miattam nincs játék mert épp nem érek rá.
Nekem az AD&D volt az első, ez örök szerelem marad. Ahogy Tibi is irta, a világ gyorsan változik, valószinűleg nekem leginkább az a hangulat hiányzik ami a '90-es években az RPG-t körülengte itthon, szűkebben itt Vácon. Mikor pl. elmentem Gergőhöz, akinek voltak Ravenloft meg Dragonlance cuccai (dobozzal, TSR kiadás), vagy amikor a kis összekuporgatott zsebpénzből, (ketten adtuk össze) megvettük a Fighters Handbookot egy cimborával. Ma kb. 12mp alatt megvan ugyanez a netről... no mindegy! Elméláztam... Biztos másoknak más élményei vannak a dologgal kapcsolatban.
|
Szerencsére azonban az RPG esetében a versenyek nem olyan meghatározó jellegűek, mint a wargame játékoknál. Alapjában nekem nincs gondom az újabb és újabb kiadásokkal. Mindig maradok annál a rendszernél, ami legjobban megfogott. Vagy amivel a legjobban tudok dolgozni. Pl a D&D3 pont ilyen. Bazi sok dolog kijött hozzá magyarul, és nekem sokkal könyebb abból felkészülni mint az AD&D angol anyagaiból. Ráadásul maga a rendszer is elég jó és használható, az illusztrációk meg engem nem zavarnak. Noha nem egy Elmore, ami szerintem még mindig a leghangulatosabb fantasy képek atyja, nekem Lockwood képei is bejönnek, bár az új kiadású D&D4 képi világa már nekem sem tetszik. Bár ettől lehet, hogy még használható lenne mint szabálykönyv, csak a kalandozás alatt, illetve a karakterekhez régi alkotók képeit kell használni.
Mindent összevetve nincs gond a sok új kiadással, ki tudja, az FFG új Star Wars szabályrendszere még lehet hogy neked is tetszeni fog :-) Ha meg nem, akkor a régivel kell játszani, már ha úgy alakul, hogy ismét játékra adja az ember a fejét.
Wargame esetében viszont maximálisan osztom Fecka véleményét, de sajnos ez van, a gyártót a profit érdekli, és leszarja, hogy a hobbistának mennyire jön be az új dolog. |
Egyértelmű, hogy leginkább a társaságon múlik a játék minősége, nem magán a rendszeren. Mégha az alaposan képes is beleronditani a szórakozásba. Nekem egy kicsit kényszerpályának tűni ez a dolog, mint a WH40K-nál... kijön az új kiadás, mindenki azt nyomja, a versenyek a legújabb szabályok szerint mennek... még, ha sz@r is. Ugyan ezt láttam anno a D&D kiadásánál is. Értem azt is amit Tibi ir, új emberek, új igények ... Engem meg egyébként is mit érdekel ez az egész, hisz úgysem játszom?! :D
És tényleg ilyen alapon dől el: AD&D, Star Wars 2nd Edition, Cyberpunk Rulez!!!:)
u.i.: Bár nem RPG, de akkor is: Kaland, játék, kockázat! :) |
Szerintem ezt úgy kell felfogmin, hogy mint minden a világban, ez is változik. Sajnos (vagy nem), Lucas az utolsó centet is ki akarja/fogja sajtolni a SW-ból, és ez bizony a jogokkal érhető el leginkább, és amíg a jogok ilyen "sűrűn" cserélnek gazdát, addig sajnos az van, hogy változik a rendszer. Szerintem, és ez minden RPG-re igaz, egyik rendszer sem jobb vagy rosszabb a másiknál, maximum neked jobban tetszik, vagy nem. Az RPG hobbi, és mint ilyen a szórakozásról kell szóljon, és a jó szórakozásnak nem a rendszer az alapja, hanem a társaság, a mesélő, és a világ hangulata. Csak ezen dolgok után jön az, hogy milyen a játék rendszere. Aztán majd mindenki játszik azzal, ami neki a legjobban tetszik (bár szerintem nagyrészt szentimentális alapon dől el) |
Szerintem ugyan annak a játéknak az újra kiadását/átdolgozását két dolog motiválja. Az egyik az hogy ha kijön az x-edik kiadás azt akkor mindenki jónak találja aki játszani akar vele. Idővel észreveszik benne a hibákat, meg hogy meg lehetne oldani egyszerűbben is néhány dolgot. Kiadják egy új kiadásban, ahol a hibák javítva vannak, az egyszerűsítések pedig megoldva. A másik meg hogy kiadnak egy játékot 1990-ben, az akkori célközönség számára. 10 év múlva az egész világ megváltozik (főleg napjainkban elég rohamosan), a szerepjátszó közönségnek egész másak lesznek az elvárásai. Kiadják újra, az új elvárásokhoz igazítva.
Tibi |
Nem tudom, ki hogy van vele, de most Tibi Star Wars RPG-s cikke alapján felmerültek bennem kérdések az RPG-vel kapcsolatban. Az egy dolog, hogy Lucasnál jobb marketing szakember nincs a film szakmában és franchise eladással ember annyi pénzt még nem keresett mint ő, de mi értelme van (az előbb taglalt pénzügyi manővereken kivül) ugyanarról a témáról, több szerepjátékot kiadni? Illetve valóban jobbak-e az új szerepjátékok a régieknél? Ha igen, akkor miben? Engem a D&D annak idején egyáltalán nem fogott meg, már a könyv grafikai koncepciója elvette a kedvem az egésztől. Még a M.A.G.U.S is jobban tetszett anno. (Nyugodj békében Max!) |
Kötetlen társalgás szerepjátékokról, rendszerekről, régi kalandokról... |
[15-1]
|