Csatatestvérek Társas-, Stratégiai-, Kártya és Szerepjáték klub
Menü
 
USE THE FORCE

 

 
A hét kérdése
Milyen rendszeresen látogatod az oldalt?

Minden nap megnézem, hátha van valami új.
Majdnem minden nap megnézem.
Hetente-kéthetente ránézek.
Ha valahová belinkelik megnézem.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatók
Indulás: 2011-08-06
 
Cikkek

SZEREPJÁTÉK - All flesh must be eaten

2011.09.22. 08:36, Tibi-the-One
All flesh must be eaten ismertető

All flesh must be eaten

Mivel volt rá igény, gondoltam megírom ennek a számomra elég új szerepjátéknak az ismertetőjét, aminek fő témája nem más, mint a manapság nagy rajongótáborra szert tett zombi apokalipszis. A szabálykönyv nem nagy. 250 oldal sincs, és egész jó kis képekkel lett illusztrálva. A borítón is egy (szó szerint) szívbemarkoló kép fogad minket, jó pár agyzabálóval, és pár liter vérrel fűszerezve.

A könyv fejezetekre van osztva, szám szerint hatra. Az elsőben egy bevezetőt kapunk, hangulat keltő novellával, ajánlott filmekkel, „mi a zombi?” és hasonló kérdésekkel. Ezek után kapunk instrukciókat a könyv használatához, némi szöveget arról, hogy mi is az a szerepjáték, majd át is térhetünk a kettes számú fejezetre.

Ez a rész a karakteralkotással kezdődik. Karakterünket hat dolog jellemzi. (lehet véletlen de én ennél a résznél azt hittem lesz benne valami kis rejtett poén, 6 fejezet, 6 jellemző…. Ha már gonoszság van… Értitek :D) Szóval túlélő hősünk rendelkezik egy típussal, tulajdonságokkal, előnyökkel valamint hátrányokkal, szakértelmekkel, metapszihikával, és ingóságokkal. A típusba három fő karakter irányvonal sorolható. Norm, Survivor, és Inspired. Az első az átlag embert jelenti, a könyv le is szögezi, hogy ha valóság hűbb játékot akarunk, akkor csak ilyen karakterek legyenek indíthatóak. Ezt azért írja így le, mert a másik két karakter típus mindenben jobb ennél. Tehát, ha a KM nem köti ki, hogy csak normál embereket indíthattok, akkor nyilván mindenki survivor lesz, meg inspired. A survivor erősebb, több előnye lehet, több szakértelme. Az inspired, az olyan karakter aki valamilyen természet feletti erőből (hit, okkultizmus, stb) merít erőt a túléléshez. Egyedül ők kapnak metapszihika jellemzőt, és csak ők vehetnek Áldás, és hasonló előnyöket.

A játékban kétféle tulajdonsága van egy karakternek, ezek: elsődleges és másodlagos tulajdonságok. Az elsődlegest veszed meg, a másodlagosak pedig ebből következnek. Az elsődleges tulajdonságok a követezőek: erő, ügyesség, állóképesség, intelligencia, érzékelés, akaraterő. Egy Norm karakter 14 pontért vehet tulajdonságot, 1:1 arányban, amég egy tulajdonság el nem éri az 5-ös értéket. Ez felett már 1 szint 3 pontba kerül (tehát a 6-os érték 8-ba). A kettes érték az átlagos, az ötös pedig az emberi maximum (pl testépítők erőnléte). 6-os értékkel országonként csak egy ember rendelkezik, stb.

Következzék pár szó a másodlagos képességekről. Másodlagos tulajdonságok az életerő, kitartás pontok, gyorsaság, és esszencia-tartalék. Ezek közül elég sok magától értetődik, a kitartás pontokat, és az esszencia-tartalékot illetném magyarázattal csak. A kitartás pontok hasonlóan működnek az életpontokhoz, de olyan feladatoknál használjuk, amikor hosszú ideig kell futni, levegőt visszatartani, éhezni, szomjazni, stb. A másik említett tulajdonság pedig karakterünk spirituális energiáit jelképezi, a karakter lelkét, és egyfajta életösztönét.

A következő rész felsorolja az előnyöket és hátrányokat. Nagyon sok olyan dologgal találkozhatunk itt, ami minden előny-hátrányos játékban szerepel, (függőség, kiváló érzékek stb), de azért van pár egyedi is, mint például a Bohóc, aki minden helyzeten csak röhög, és megnevettet mindenkit, vagy a Skizofrén hátrány, de lehetünk félkarúak, vagy féllábúak is. Vannak természetfeletti előnyök is, mint a már említett Gift, vagy az Old Soul, aminek hatására a karakternek voltak már előző életei és most épp reinkarnálódva tengeti életét… Bár ezek opcionálisak, és el is viszik a játékot szerintem egy kicsit okkult irányba, de akkor meg már inkább Cthulu-zzon az ember. Szerintem.

Szakértelmek terén a szokásosat kapjuk, ezeket most nem sorolnám fel, minden megvan a játékban ami kell, vagy még több is egy kicsit. A következő részben a metapszihikáról van szó, kiemeli a könyv hogy szigorúan opcionális. Ez egy megfoghatatlan erő használatát jelenti, segítségével kisebb-nagyobb csodákat művelhet a karakter. Lehet vele gyógyítani, áldani, vagy mennyei útmutatásokat kérni.

A második fejezet végén kapunk pár előre legyártott karit, mint amilyen a hoki játékos, vadmotoros, vagy pom-pom lány.

A harmadik fejezet a játékalkalmak lebonyolításával, és a játékszabályokkal foglalkozik. A játékot alapvetően kétféle képen lehet játszani. Story teller módban, kockadobás nélkül, vagy normál szabályokkal, kockákat használva. Utóbbit fogom bemutatni (hozzám ez áll közelebb, a másikat nem olvastam el J - Tibi). Az alap mechanizmus, hogy D10+Tulajdonság és/vagy Szakértelem eredménye legyen nagyobb 9-nél. Természetesen a dobást mindenféle negatív módosító sújthatja, így nehezítve a karakterek dolgát. Ha Tulajdonság + Szakértelem is játszik a próbánál, akkor ezen nincs mit bonyolítani. Ha viszont csak Tulajdonság, vagy csak Szakértelem, akkor ezek szintjét duplázva kell a D10-és dobásunkhoz adni. (2-és erő, egy tárgy felemelésénél 4+D10-et ér). Itt még annyi bonyodalom lehet, hogy ha a próba igen bonyolult, akkor a KM duplázás nélkül dobatja a tesztet (értsd, a kettes erőd 2 marad). Ebben a játékban is nyílhat alkalmunk 10-nél nagyobbat dobni. Ha 10-est dobtunk, dobjunk újra, majd az új eredményből ötöt kivonva, adjuk a 10-hez. Ha 6, vagy annál kisebb a második dobásunk 1-et adunk hozzá, 7-nél kettőt stb. Ezt addig ismételjük, amég 10-eseket dobálunk. Ellenben ha egyest dobunk elsőre, akkor van esélyünk helyrehozhatatlan károkat okozni. Újradobunk, kivonunk az értékből ötöt, és az előző számhoz adjuk az eredményt. (mínusz számot pozitívhoz adva az összeg csökkenni fog J). Ha egyest dobunk kivonunk ötöt és újradobunk. Ha ötöt vagy nagyobbat dobunk balsiker esetén, akkor nincs gáz, hozzáadhatunk egyet az előző dobásunkhoz (ami 1-és volt J… sovány vigasz). Van a játékban egy Outcome Table nevű táblázat, ahol a kalandmester siker esetén, a nagyon fontos próbáknál dobhat, s ilyenkor valami extra jóság történik a játékosokkal.

Ezek után találkozunk pár szabállyal amik a félelemre és a játékbeli időre (körök, stb) vonatkozik, majd következik a harcrendszer. Rögtön az elején azzal kezdődik, hogy ez nem egy harci játék, ezért a szabályok nincsenek kőbe vésve, csupán támpont amivel jót lehet szórakozni. A harc körökre van osztva, a cselekvés sorrendjét a kezdemény dönti el, és egy körben mindenki 1 dolgot tehet. Pont. Persze csinálhatunk több dolgot egy körben, egyre több negatív módosítóval. A harc alapvetően két síkon dől el. Nem, nem elméleti, és gyakorlati, hanem közelharci, és távolsági síkon, de a legjobb ha távolságin. Ennek ellenére mégis a közelharcival kezdem a leírást, mert a könyvben az van előrébb. Hogy eltaláld az ellenfelet Ügyesség + harci szakértelmet kell használnod (birkózás, harcművészetek, stb). Ha az ellenfelednek közelharci fegyvere van, megpróbálhatja hárítani a támadást, a saját ügyességére és fegyveres szakértelmére hagyatkozva. Ha valaki harcművészetek űzője, akkor puszta kézzel is megkísérelheti ugyan ezt. Ha egyik feltétel sem elérhető, még mindig megpróbálhatod elkerülni a támadást, Dodge + ügyességgel. Ha viszont még ezzel sem rendelkezik a karakter, akkor egy bonyolult ügyességpróbával (lásd feljebb), - aminek a célszáma természetesen 9 – tudja elkerülni a támadást. Átlagos (2) ügyességnél, erre nem sok esély van. Ha betaláltunk (támadásunk nagyobb szám, mint az ellenfél védekező próbálkozása), akkor a fegyver sebzésértékének megfelelően levonunk valamennyit az ellenfél életéből. Jöjjön a számunkra előnyösebb harci forma, a távolsági harc. Az ilyen harcban úgy védekezhetünk, ha ügyesség + Dodge-al fedezékbe ugrunk, viszont ilyenkor semmi egyebet nem tehetünk, azaz ha tűz alá vesz valaki, és fedezékbe vonulunk ott is kell maradnunk amég lőnek ránk. Kínos. Van még egy érdekessége a távolsági harcnak, ami pedig nem más, mint ha rálőnek a karakterre (nem kell találnia), azonnal sikeres akaraterő tesztet kell dobjon, különben lefagy/leblokkol/pánikba esik egy körre, és nem cselekedhet. Ha eltaláltak, akkor ismét dobnod kell egy ilyen tesztet, annyi mínusz módosítóval ahány sebzés ért, különben nem folytathatd a harcot. Elég sokféle képen be lehet fejezni tehát egy távolsági harcot, ami viszont mind ebben, mind a közelharciban azonos, az nem más, mint hogy előbb utóbb valakinek 0 alá csökken az élete, ezzel halál közeli élményekhez jutva.

A harcrendszer után szabályt kapunk a mérgek használatára, majd jönnek a betegségek, zuhanás, tűz, és egyéb „természetes” ártalom. Az eddig felsorolt összes sebzés elkerülésének érdekében karakterünk páncélt ölthet. A páncélok kb úgy működnek, mint a sebzés, dobsz a megfelelő kockával, aztán az eredményt kivonod a sebzésből. Ez jelképezi azt, hogy a páncélod nem mindenhol ugyan úgy fed, van ahol jobban véd, van ahol meg „az ellen nem véd”.

Sérülésekről csak annyit, hogy a karakter 0 alatt elájul, -10 alatt meghalhat (sikeres survival teszt esetén túléli). Okozhatunk kábító sebzést is, de ezt csak a támadásdobásunkra osztott mínusz módosítókkal tehetjük meg. Gyógyulni szinte csak orvosi segítséggel van lehetőségünk, és akkor is igen lassan.

Ezek után megtudhatjuk miképp veszíthetünk kitartás pontjainkból és mi ennek a hatása, majd ugyan ezt elolvashatjuk az esszencia-tartalékunk kimerüléséről is.

A szabálykönyv következő része a járművekről szól, ezek vezetéséről, statisztikáiról, járműves harcról.

A fejezet végén pedig a kalandmesterek kaphatnak infót arról, miként osszanak tapasztalati pontot a játékosaiknak.

A következő fejezet egy az egyben a felszereléseké. Itt kapnak helyet a használati tárgyak, fegyverek, járművek és a páncélok. Mindegyiknek táblázatba vannak foglalva az értékei, és leírásokat is kapunk az egyes cuccokról.

A következő rész tetszett nekem leginkább a játékban: „Hogyan alkossunk zombikat?” Egyszerűen zseniális ez a rész. A könyvben meg van adva egy alap „Höööööörrrr” zombi. Lassú, buta, kicsit erőset csap, éhes. Az egyes statisztikáit úgy növelheti a kalandmester, hogy előnyök, és hátrányok módjára pluszokat vesz fel neki. Adhat neki pokoli erőt, és olyan előnyt amivel házak tetején ugrálhat, de ugyan akkor gyenge ponttá teheti a fejét és szívét, így azokon a helyeken könnyebb sebezni. Miután a kalandmester megvette az összes előnyét és hátrányát a zombinak, összegzi ezek pontértékét, majd a végeredmény megmutatja, hogy milyen erős zombit faragott. (0 az átlagos). A lényeg, hogy rengeteg ilyen előny/hátrány van, így nagyon sokféle élőholtat létrehozhatunk. Még azt is megszabhatjuk, mennyire legyen éhes, mennyire gyengüljön kajahiányban. Vagy hogy milyen napszakban tevékenykedjen. Adhatunk nekik eszközhasználatot, vagy kooperativitást. Adhatunk nekik olyan tulajdonságot aminek hatására úgy mozognak mint az élők, így tévesztve meg a túlélőket. Számos ilyen tulajdonságuk lehet, és mind nagyon hangulatos.

Az utolsó fejezetben kapunk számos alternatív történetet, előre legyártott kalandötleteket, történelmi áttekintést, és ilyesmit. Ez az egyik leghosszabb fejezet, mégis mindenki bátran átugorhatja, ha például Vácot, vagy Budapestet választja helyszínnek, amit mindenki jól ismer. És különben is… kit érdekel miért vannak zombik? Vannak. És éhesek. 

Most pedig szavazzatok a weboldalon!

4 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2011.09.24. 17:01
jOHN

Nagyon kir lehet,

ez lehet maga a móka!

2011.09.23. 22:37
Nagypapi

"Fúúúú...ez mókás lehet. Pont nekem való, és nélkül gyilkolni kell oszt kész :-)"

 

Igen, ha zombival játszol! :-))

2011.09.22. 22:11
Tibi-the-One

És túlélni!

2011.09.22. 20:49
ROLL

Fúúúú...ez mókás lehet. Pont nekem való, és nélkül gyilkolni kell oszt kész :-)

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2014.05.08. 14:59
2014.04.08. 13:29
2014.03.24. 14:11
2014.02.24. 13:18
2014.02.06. 10:21
Friss hozzászólások
 
Esemény naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Ovasgantni való blogok
 
Linkek
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!