2011.11.25. 11:22, Nagypapi
Stratégia, tippek, cselek
Az ismertető után jöjjön az a rész, ami a játékot már kipróbált játékosoknak szól. Először is: ne hagyjuk, hogy megtévesszen bennünket az egyébként kiváló hangulat, a Fury of Dracula nem egy könnyed partijáték. Akárcsak a sakkban, aki több lépést tud előre tervezni, és jobban tud az ellenfele fejével gondolkodni, azé lesz a győzelem. Nagyon mély és komplex stratégiák lehetősége húzódik meg a háttérben, amik a legelső körtől precíz végrehajtást követelnek, de ha sikeresek, akkor az ellenfél sokszor nem is érti, hol rontotta el. Csak egy példa erre: sokszor panaszkodnak arra kezdő Drakula játékosok, hogy a játék felére a vadászok teljesen felszerelkeznek, Hipnózissal megtalálják őt, majd nappal ráteleportálnak, és karókkal kivégzik. Nos, ezt a játékot Drakula nem akkor veszítette el, amikor a fentebbi események megtörténnek, hanem kb. egy órával korábban, amikor nem kezdett felkészülni ezek elhárítására. Hogy ez hogyan lehetséges, erről is szól az alábbi, pontokba szedett tipphalmaz.
1. Ismerd a harcrendszert: A vadászok csak Drakula harcban legyőzésével nyerhetnek, de Drakulának is komoly előny egy vadász kicsinálása, vagy a saját bőrének megmentése, ezért ez a szakasz mindkét félre vonatkozik, és mindkét fél stratégiájának alapköve. Elsődleges fontosságú beszerezni, vagy készíteni egy segédletet, amin az összes kártya egymással kiadott kombinációja látható (pl. BGG-n találhatunk ilyet), és ezt nagyon alaposan tanulmányozni kell. A kártyákon ugyanis csak az szerepel, hogy mit okozunk a másik félnek, ha megnyerjük a harci kört, pedig legalább olyan fontos, hogy mi történhet velünk, ha veszítünk. A kockadobás miatt sokan teljesen véletlenszerűnek tartják, és ezért nem szeretik a harcrendszert. A segédletből világossá válik, hogy nagyon sok kombináció esetében nem számít, ki nyeri a dobást. Pl. a Dodge (Kitérés) kártya nagyon sok más kártya ellen még vesztes dobás esetén is megvéd a sérüléstől. Ezért értékes pl. a Stake (karó) vagy a Sacred Bullets (megszentelt töltények), amik képesek Dodge ellen is sérülést okozni, ha megnyerjük velük a kört. Sok hasonló kombináció létezik, és minél többet ismerünk belőlük, annál hatékonyabbak leszünk a harcban. A szerencsére azért szükség van, de sokat javíthatunk az esélyeinken, ha jól taktikázunk. Viszont ha ész nélkül, vagy nem kellően felkészülve vágunk bele egy csatába, akkor tényleg csak a mázliban bízhatunk, és könnyen leépíthetjük magunkat. Vadászoknál ennek következménye egyszerűen belátható: fel tudunk készülni a megfelelő tárgyak kombinációjával, és jobban meg tudjuk ítélni, mikor elég erős a kezünk egy konfrontációhoz, vagy mit hozhatunk ki belőle, ha szorult helyzetben vagyunk, nem optimális felszereléssel. Egy javasolt, általánosan jól használható összeállítás a Feszület, Karó, Pisztoly együttes, ezzel elég sok csapdára tudunk valamit reagálni. Ugyanakkor tartsuk észben, hogy a rendelkezésre álló három tárgyhely messze nem elég arra, hogy minden ellen optimálisan felkészüljünk. Tárgyak nélkül nagyon sérülékenyek vagyunk, ilyenkor kerüljük a harcot, vagy a veszélyes városokba belépést, amíg nem húzunk fel néhányat! Drakulaként egy nyilvánvaló és egy kevésbé nyilvánvaló, de ugyanolyan komoly hátrányunk van a harcban. Nappal nyilvánvalóan gyengék vagyunk, ilyenkor semmiképpen ne harcoljunk! A kevésbé nyilvánvaló hátrány a következő: a vadászok mindig tudják, hogy milyen kártyákból választhatunk az adott harci körben (lévén a kártyaszettünk adott), nekünk viszont sokszor nincs tippünk, hogy ők pl. karókat vagy feszületeket rejtegetnek-e zsebeikben, pedig gyökeresen más válasz célravezető ellenük. Ezért próbáljuk követni, hogy milyen kártyákat dobtak el, ebből következtethetünk, mi van náluk. Becsüljük meg a lehetőségeket, amik segítségével betekinthetünk lapjaikba. Erre vannak direkt encounter-ek (pl. a kém) és kártyák, de közvetett módon egy Minion is segíthet –ha harcolnak vele, akkor ki kell játszaniuk valamit… Ha már nagyjából tudjuk, hogy mi van náluk, akkor sokkal hatékonyabban választhatjuk meg harci kártyáinkat (vagy hogy egyáltalán támadjunk-e), továbbá jobban tudunk kellemetlenkedni nekik encounter-einkkel. Egy szentelt vízzel és feszületekkel felszerelt vadászt nagyon fenékbe tud billenteni egy lőfegyverrel durrogtató Minion. Drakulaként sokszor arról szól a játék, hogy újra és újra elkerüljük a harcokat, még éjszaka is, amíg nem lesz olyan a helyzet, hogy jók az esélyeink. Ne aggódjunk, a vadászok jönni fognak ránk, nem fogunk unatkozni, de mi nem hős lovagok vagyunk, akinek minden kihívást el kell fogadnia. A büszkeségünket inkább hagyjuk otthon a koporsónkban, mielőtt az áldozatává válunk. A legfélelmetesebb vadász sem tud annyit ártani nekünk, mint mi magunk. Az éjszaka se szédítsen meg minket, a karó ugyanolyan hegyes a sötétben, mint világosban.
2. Erőforrás-kezelés: Ez az előző pontra épül rá, és kritikus jelentőségű. Minél inkább tudjuk ellenfelünk erőforrásait csapolni, és a miénket megőrizni, annál jobb a helyzetünk. Mik ezek az erőforrások? Főleg a kártyák, és az életerő/vér. Amire figyelnünk kell, az az, hogy milyen áron fogyasztjuk a másikét. Drakulának van itt főleg gondolkodnivalója. Egy részről a vér nagyon nehezen nyerhető vissza, nyugodtan tekinthetjük pótolhatatlannak, jól gondoljuk meg hát, mikor mire költjük. A kastélyunkba visszatérés felfedi pozíciónkat, ha egy városban éjszaka lakmározunk, akkor eggyel kevesebb encounter lesz a terepen a vadászok életének megkeserítésére, és –mivel helyben maradunk- közelebb is kerülnek hozzánk a vadászok, aminek aztán a következő nappal ihatjuk meg a levét. Kevés vérrel már nagyon lecsökkennek a stratégiai lehetőségeink. Más részről az encountereink-kel kvázi ingyen gyengíthetjük a vadászokat, sérüléseket okozva, vagy lapokat dobatva tőlük, amit maximálisan ki is kell használnunk, erről még később lesz szó. Egy példával megpróbálom érzékeltetni, milyen gondolkodásmódot lehet célszerű követni. Egy kártyákkal jól felszerelt vadász éjszaka megtámadja Drakulát. A harc elkerülhetetlen, sőt a vadászok Advanced Planning kártyát is kijátszanak (+1 a dobásaikhoz ebben a harcban). Nálunk van Trap kártya (szintén +1 a harci dobásokhoz), és nem sérültünk eddig. Mit tegyünk? Ne játsszuk ki a Trap-et, és ködalakot öltve meneküljünk el a harcból! Miért?
-A ködforma ellen csak a szenteltvíz lehet eredményes (az is dobásfüggő), egyébként elmenekülünk. Ha nem tudjuk, mi van a vadásznál, ne kockáztassunk, még éjszaka sem.
-Látjuk, hogy mit játszott ki a vadász az első körben, tehát lesz némi információnk a lapjairól.
-A vadászok elpocsékoltak egy Advanced Planning kártyát, míg mi megőriztük a Trap-ünket. Ha a vadászok ráadásul kártyát vagy Resolve (eltökéltség) pontot költöttek arra, hogy eljussanak hozzánk, akkor az is pocsékba ment, főleg, ha utána farkasként elugorva megint gondolkodhatnak, hogy hová is tűnhettünk.
A vadászoknak a fentebbiekre gondolva kell operálniuk. Mindig célszerű úgy tervezni, hogy Drakula eldobathatja egy tárgyunkat a harc előtt, csak a biztonság kedvéért. Aktívan Drakula vére az, amit minél inkább fogyasztani kell, mert utána annál kevesebbet kell harcban lecsapolni róla. Ennek legfőbb módja Drakula tengerre kényszerítése, főleg ha Rufus Smith játékban van (ilyenkor Drakula minden tengeri mozgásért vért veszít, nem csak minden másodikért). A farkasforma is vérbe kerül, ha utána összehangoltan mozognak a vadászok, akkor Drakula előnye gyorsan elolvadhat, és az elköltött vér elpocsékolt vérré változik. Harcban sem muszáj rögtön teljes győzelemre törni: ha csak egyszer használatos, vagy kissé gyengébb tárgyaink vannak (pl. késünk van, nem karónk), akkor azért gondolkodjunk el, mekkorát üthetünk ezzel Drakulán. Lehet, hogy megéri harcba bocsátkozni úgy is, hogy tudjuk: nem ölhetjük meg, de megfoszthatjuk egy jó adag vértől, ami később jelentősen szűkíti harci lehetőségeit, vagy hajózási opcióit. A stratégia nyelvén ezt hívják előkészítő összecsapásnak. Csak vigyázzunk, hogy legyen menekülési stratégiánk is.
3. Mennyiségi vs. minőségi előny: Ez szorosan összefonódik az erőforrások kérdésével. A vadászok sok tekintetben mennyiségi előnyben vannak Drakulához képest: négyen vannak, együttes életerejük több mint kétszerese Drakula vérpontjainak, és legtöbbször kártyákból is többel rendelkeznek. Drakuláé a minőségi előny: egyedül bármely vadász életerejénél több vérrel rendelkezik (legalábbis kezdetben), nem függ laphúzástól a harci kártyái tekintetében (csak a napszaktól, de attól nagyon), és eseménylapjai is kicsit erőteljesebbek a vadászokéinál (viszont jórészt a vadászoktól függ, milyen ütemben juthat hozzájuk). Mindkét félnek a saját előnyét kell érvényre juttatni a másikkal szemben, amit javarészt az előző pontban említett erőforrás-menedzsment eszközökkel lehet megtenni. Drakulaként törekedjünk arra, hogy a vadászok minél több kártyát használjanak el minél kisebb hatásfokkal, lásd az előző pontban felvázolt harci helyzet példáját. Érjük el, hogy lapot dobjanak, erre encounter-ek illetve a Vámvizsgálat (Customs Search) kártya a legjobb. Még így is kártyafölényben lesznek a vadászok, és az eseménylapokra is igaz, ami a tárgykártyákra: ha egy vadásznak sok van, és nem tudjuk, miféle lehet, akkor óvatosan bánjunk vele, és főleg encounterek-kel gyengítsük. Mindkét félnek vannak a másik eseménylapjait negáló eseménykártyák, de velünk ellentétben a vadászoknak vannak olyan eseménykártyáik, amivel visszaszerezhetik az elhasznált lapjaikat is. Ha egy fontos, stratégiánkat nagyban segítő eseménykártyát tervezünk használni, akkor úgy álljunk hozzá, mint a harchoz: próbáljuk kitalálni, mi lehet a másik fél kezében, és akkor lépjünk akcióba, amikor a másik nem tud ellene hathatósan védekezni. Nagyon nagy segítség, ha ismerjük a kártyákat, tudjuk, hogy a kritikusabb lapokból mennyi van a pakliban, és számon tartjuk, mi ment már ki. Ha a vadászokat gyógyulásra tudjuk kényszeríteni (pl. sok Minion-t teszünk az útjukba), az megint dupla haszon: egyrészt aki gyógyul, az nem tud kártyát húzni ugyanabban a körben, másrészt lapot kaphatunk, de legalábbis lehetséges lapoktól fosztjuk meg a vadászokat. Szintén fontos pont, hogy egy sebesült vadász jóval konzervatívabb lesz a teleportálásokkal, hiszen az életerőbe kerül, tehát kevésbé fog a nyakunkra mászni, ami a játék második felében (amikor már Resolve (Eltökéltség) pontokat is begyűjtöttek a vadászok) igen jó dolog. És ha már a Resolve pontokat említjük: ezekkel is számoljunk, és próbáljuk úgy alakítani, hogy a felhasználásuk minél kevésbé segítse a vadászokat, és ezzel pocsékba menjenek. Vadászként erőltetnünk kell a mennyiségi előnyünket, ezért minél több kártyát igyekezzünk begyűjteni. Ne féljünk eseménylapokat húzni csak azért, mert Drakula is kaphat belőle. Kivétel, ha éppen le akarunk csapni rá, mert ilyenkor már elvileg kellően erősek vagyunk (különben nem akarnánk nekimenni), és inkább őt erősíthetjük a laphúzással. Drakulának is két eseménylapja van, amivel a mieinket negálhatja, de ha sok kártyát húzunk és használunk, akkor megnöveljük az esélyét, hogy Drakula hibázik, és egy kevésbé fontos lapra használja el, a kritikus eseménykártyánk hatása pedig akadálytalanul létrejön. Drakula elintézéséhez muszáj lesz elhasználnunk az erőforrásainkat, lapjainkat, óhatatlanul sérülni fogunk, stb. Arra kell törekednünk, hogy Drakulának minél nagyobb kárt okozzunk ezekkel –pénzügyi nyelven szólva minél nagyobb megtérülést kell elérnünk a befektetésünkből. És persze nem szabad lenullázni magunkat, és mindent egy lapra feltenni, gondoljunk arra, hogy ha mégsem jön be a tervünk, akkor hogyan tovább. Általában pl. fölösleges mindenkinek rávetnie magát Drakulára, jó, ha vannak hátvédek, akik fedezik a lehetséges utakat, és egyből fel tudják venni az üldözés fonalát, ha Drakula megnyeri a harcot, vagy lelép. Ez tipikusan a vadászok létszámbeli fölényének érvényesítése, kihasználása. Viszont ha a vadászok csapatmunkája nem jó, akkor a létszámfölényük megszűnik előnynek lenni, ami Drakula malmára hajtja a vizet.
4. A vadászok három lépcsős stratégiája: Ahhoz, hogy vadászként megnyerjük a játékot, és végezzünk Drakulával, három dolgot kell elérnünk:
a) Megtudni, hol van.
b) Eljutni oda és harcra kényszeríteni.
c) Megnyerni a harcot.
Mindegyik lépcsőhöz megvannak a megfelelő segítségek, kártyák és/vagy karakterképességek formájában, amikhez hozzá kell jutnunk, majd megfelelően felhasználnunk. Az utolsó lépcsőről már esett szó, ha ismerjük a harci lehetőségeket és kártyakombinációkat, akkor felbecsülhetjük, mire leszünk képesek, és merjünk-e támadni. Harctámogató eseménykártyákat is célszerű tartalékolni erre az alkalomra. A legelső lépcső csak addig probléma, amíg nem kapunk szagot Drakula helyéről vagy nyomáról, ami többnyire eseménylapokból fog megtörténni, utána már valamennyire tudjuk szűkíteni a lehetőségeket, bár ha Drakula hajózik, akkor kicsit nehezebb a dolgunk. Teljesen vakon a játék legelején tapogatózunk csak, illetve ha Drakula kihúzza az Evasion (Cselfogás) lapot, amivel azonnal elteleportálhat. A legtöbb gondunk a második lépcsővel lesz. A játék nagy része arról szól, hogy helyzetbe próbáljuk hozni magunkat a végső csapás beviteléhez. Ennek lényege a megfelelő mozgás a táblán, és ezzel együtt Drakula csapdáinak kezelése. Itt abszolút fontosságú a precíz csapatmunka. Miután Drakula lépett, nézzük végig kártyáinkat és karakterképességeinket, és alaposan fontoljuk meg, kivel mit tudunk kezdeni, és hol miben tud segíteni. Jól szokott működni, ha előre küldünk egy söprögetőt, aki megtisztítja az utat a csapdáktól a vámpírirtásra szakosodott kolléga előtt. Söprögetőnek Lord Godalming és Dr Seward a legalkalmasabb, karakterképességeik, életerejük és a körsorrendben elfoglalt helyük miatt is. Vámpírok ellen Van Helsing a legjobb, neki kell legkevésbé félni egy esetleges harapástól, de a kevés életereje a gyengéje. Mina gyorsan fel tudja magát szerelni, de kevés életereje és fix harapása miatt óvatosan kell vele nyomulni, mert Drakula első számú célpontja szokott lenni, ezért vele defenzíven célszerű játszani. Főleg a harapástól kell félnie, ezért egy Feszület, vagy Szentelt Ostya mindig legyen a retiküljében, ha éjszaka belebotlana egy vámpírba. Mrs. Harker támogató szerepben a legjobb: egyrészt általános alanya a Hipnózisnak, másrészt vele tudunk a leggyorsabban sok kártyát húzni, amit célszerű lehet átadnia a frontvonalon nyomuló, épp ezért általában legyengített férfiaknak, ezzel ismét helyzetbe hozva őket. Persze gyakran megesik, hogy mire Drakula aktuális tartózkodási helye egyértelműen kiderül, addigra Minához ért a kör, de ne feledjük, hogy harapást csak éjszaka kaphatunk, Drakulától, vagy az egyik vámpírjától. Viszont a harapása miatt Drakula éjjel-nappal belelát Mina lapjaiba, a harcrendszer taktikai elemzésénél már esett szó ennek veszélyeiről.
5. Drakula stratégiája: A Sötétség Hercegét játszva a hat győzelmi pont minél biztosabb begyűjtése a cél, viszont több úton is elindulhatunk. A legnagyobb előnyünk, hogy váltogathatjuk a stratégiánkat, próbálhatjuk offenzíven gyengíteni a vadászokat, majd ráugrani egy sebzett példányra, vagy defenzíven akadályokat gördíteni az útjukba, védve magunkat és lerakott vámpírjainkat, illetve kombinálhatjuk a kettőt. Mindkettőhöz az encountereink jelentik a kulcsot, ezek a legfontosabb eszközeink a játék megnyeréséhez, saját harci képességeink is másodlagosak mellettük. Ingyen és folyamatosan kapjuk őket, gond nélkül feláldozhatjuk őket a céljaink érdekében, és csak rosszat jelentenek a vadászoknak, tehát ezek a legjobb eszközök arra, hogy előnybe kerüljünk. Különösen nagy segítség a Dark Call (Az éj szava) kártya, amivel könnyen a választott (vagy szükséges) stratégiánkhoz megfelelőre igazíthatjuk encounter-einket. Nem véletlenül kerül ez a lap két vérpontba, hatalmas előny, hogy a stratégiánkat változtathatjuk menet közben, míg a vadászok mindvégig csak bután a legyilkolásunkra törhetnek. Szintén lényeges a Katakombák használata. A Katakombákba berakott városokat a vadászok kerülni fogják, hiszen ott csak rossz dolgok várnak rájuk, és mivel nem üres a város, nem tudnak kártyát húzni, vagy gyógyulni. Ezen túlmenően az encounter-eink pörgetésében is segítenek, hiszen két encounter-t rakunk le, és kettőt húzunk a körünk végén. Mindig használjuk ezt ki, komoly előnyt jelent! Csakúgy, mint a kártyákkal, az encounter-ekkel is gondolkozzunk előre. Nappalra tartalékoljunk ködöket, denevéreket és hasonlókat, amik véget vetnek a vadász körének, hogy ne férhessenek hozzánk, amíg gyengék vagyunk! Lerakott vámpírjainkat is megvédhetjük ezen a módon, és a Hide (Rejtőzés) kártya használatával, értékes köröket nyerve nekik. Tapasztalataim szerint egy vámpírt (vagy bármilyen más encounter-t) életben tartani addig, amíg leesik a nyomunkból a játék legelején lehet, vagy ha kihúztuk az Evasion-t, és elteleportáltunk –bár ha ez a játék közepén következik be, akkor a vadászok is jóval felkészültebbek, hogy újra megtaláljanak. Ha a vadászok már szagot kaptak, és ismernek egy-két várost a nyomunkból, akkor már eléggé a sarkunkban lesznek, hogy időben elérjék és letakarítsák a vámpírokat. Ezt persze ki is használhatjuk: mivel a vadászok nem szeretnék, hogy vámpírokból csináljunk pontokat, ezért valószínűleg minden, általunk érintett várost meg fognak vizsgálni. Néhány ügyesen összekombinált encounter-rel sokat kellemetlenkedhetünk, amire szükségünk is lesz, lásd az előző pontok fejtegetéseit. Ilyenkor van alkalom fordítani a stratégiánkon is, és váratlan támadó manővereket végrehajtani. Célszerű tehát vámpír lerakásával kezdeni a játékot, és közben figyelni a kínálkozó lehetőségekre, hogy egy, a vámpírunkat kergető, encounter-ekkel legyengített vadászt elkaphassunk, vagy legalább megharaphassunk. Erre az első éjszakai ciklus lehet a legcélszerűbb, mert a vadászok ekkor még valószínűleg nem húztak fel maguknak egy teljesen optimális kártya-szettet. Persze ez a villámháborús stratégia nem mindig jön be, és sok kockázattal is jár, de ha sikeres, akkor lehet, hogy a második napnak már 5 ponttal a tarsolyunkban vágunk neki. Mivel az encounter-eink hatékony működése kulcskérdés, különösen figyeljük és számoljuk a Forwarned (Figyelmeztetés) eseménykártyákat (3 van a pakliban), ezek hiányában a vadászok tehetetlenek a ködökkel és a denevérekkel szemben. Ugyanebből a megfontolásból szerintem a Dracula’s Brides (Dracula feleségei) a legjobb szövetséges, amit húzhatunk magunknak, óriási segítség, hogy hét encounter-ünk lehet öt helyett.
6. Gondolkodj a másik fejével: A játék egyik legszebb vonása, hogy bármelyik féllel játszunk, tulajdonképpen mindkét féllel játszunk egyszerre. Próbáljuk kitalálni a másik stratégiáját, taktikáját, és ennek szellemében alakítsuk ki a miénket. A sakktól eltérően ebben a játékban a véletlennek is jut szerep, de ennek ellenére –vagy inkább pont ezért- a stratégiai előrelátás ugyanolyan fontos. Minden itt leírt tippnek két oldala van, tehát mindkét fél gondolkodjon el rajta, hogy a másik játékos taktikája mit is jelent az ő szempontjából. Drakulaként is célszerű a vadászok három lépcsős stratégiája szerint értékelni a lehetőségeinket, encounter-einket, lapjainkat, főleg, ha lapot kellene dobnunk. Mindegyikkel a három lépcső valamelyikén tudjuk feltartani a vadászokat, a lépcsők ráadásul egymásra épülnek. Hiába vannak tele tárgyakkal, ha nem tudnak eljutni hozzánk, hogy használják őket. Hiába tudnak eljutni hozzánk, ha gőzük sincs, hova is kellene menniük. Az aktuális helyzetből, lapjainkból és encounter-einkből adódik, hogy melyik szinten tudjuk őket blokkolni a háromból, de minél előbbin, annál jobb. Az utolsó szint (a harc) a kockadobás miatt mindig rizikós, még a legjobb taktikával is. A mozgási szabályokra és az encounter-einkre általában jobban építhetünk, ha pedig az aktuális pozíciónkat sem tudják, az a legjobb. Ha lapot dobathatunk egy vadásztól, akkor arra gondoljunk, hogy az eseménylapjaik többnyire az első és második lépcsőhöz nyújtanak segítséget, a tárgyaik pedig jórészt a harchoz kellenek (persze vannak átfedések, mint pl. a gyors ló). Ha még csak találgatják a helyzetünket, akkor eseménylapot dobassunk tőlük, ha már a nyakunkon vannak, akkor inkább tárgyakat. Vadászként tartsuk észben, hogy Drakula milyen módon tud győzelmi pontokhoz jutni, és törekedjünk ezek blokkolására. Két pont jár egy vadász elintézéséért, tehát szerelkezzünk fel jól, és ne mászkáljunk egy szál pendelyben, pláne kehesen (kevés életerővel). Különösen Minára figyeljünk, ő a legkönnyebb célpont Drakula számára. Szintén két pont jár egy új vámpírért, tehát takarítsuk ki Drakula nyomát, vagy legalábbis Local Rumors (Szóbeszéd) kártyával győződjünk meg róla, mit hagyunk leesni, és hogy érdemes-e menni rá. A Desecrated Soil (szentségtelen föld) encounter lesesése ugyan nem jár ponttal, de eléggé ki tudja herélni számunkra az eseménylapok pakliját. Ha Drakula már négy pontnál jár, akkor még fokozottabban kell figyelnünk erre a két opcióra, mert ha Drakula bármelyikben sikeres, akkor már vége is a játéknak. A napok múlásáért járó pontokkal nem tudunk mit tenni, ez a mi időkorlátunk, ami alatt meg kell oldanunk a feladatot, de ha a többi, két pontot hozó mutatványt nem engedjük megcsinálni Drakulának, akkor elég sok időnk van, hogy végezzünk vele. Azért vigyázzunk, mert be tud ám váratlanul gyorsulni a játék. Első-második napon csak kergetőzünk, erősödünk, tök jó a játék, király a hangulat, minden oké, aztán Drakula összehoz egy vámpírt, vagy egy váratlanul sikeres Minion ementálivá lyuggatja az egyik vadászt, és máris megvan a négy pont. Onnantól pedig már sikoltozás, pánik, és kapkodás jöhet…
Majd írok egy következő cikket, hogy milyen stratégiák javasoltak azok ellen, akik olvasták ezt a cikket... Az már fizetős lesz.