PC JÁTÉK - Nadirim2012.03.21. 19:11, Fecka
Nadirim – MMO RPG ismertető
Nadirim – MMO RPG ismertető
Se szeri, se száma a böngészőben játszható MMO RPG-knek (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game – nagyon sok szereplős online szerepjáték), magam nem is nagyon (tehát nem) játszottam ilyesmikkel, de a minap, egy jóbarátom felhívta a figyelmem egyre, ami meglátásom szerint valamelyest kilóg a sorból mind témájában, mind megjelenésében.
A történet – Az ezeregy éjszaka meséi:
Mint azt a bevezetőben említettem, játékunk már témaválasztásában kilóg a manapság uralkodó RPG felhozatalból mivel nem a megszokott (már már klasszikus, ugyanakkor kissé unalmas) sárkányos-kardozós témára épül, hanem egy olyan mesevilágra ami eddig nem nagyon szolgált bármiféle játék alapjául. (ez alól talán a Prince of Persia kivétel) Ez pedig az Ezeregy éjszaka meséi, illetve ezen történetek “mese világa”. Most nem mennék bele a mű részleteibe, nyilván mindenki hallott már Ali Babáról és a negyven rablóról, Aladdinról, Seherezádéról vagy Szindbádról, hogy csak a legismertebbeket említsem.
A jéték:
Indulásként meg kell alkotnunk a karakterünk. Először is kell neki egy frappáns név (joe26795, mert csak arra van időnk, hogy a fél életünket a gép előtt töltsük mindenféle hülye játékokkal, arra már nincs, hogy egy normális nevet kitaláljunk). :)
A játékban három féle karakter típus van: Harcos (üt nagyot), Bölcs (varázsol sokat) és Zsivány (kombinálja a közelharci támadásokat a távolival). Némileg személyre is szabhatjuk, hogyan nézzen ki emberünk (csak emberrel lehet játszani, nincsenek más fajok), meg lehet választani a nemét, arc típusát és a hajviseletét. Nagyjából ennyi... az indulásnál kapott karakterünk az imént felsoroltakon kívül ugyanúgy fog kinézni mint az összes többi induló karakter (ugyanaz a ruha, ugyanaz a fegyver, stb). Ha ezzel megvagyunk és joe26795 (természetesen kisbetűvel) készen áll, hogy belevágjon élete klandjába, már csak egy Free Play-t kell nyomnunk és indulhat a móka! ( a játék, mint sok másik, teljesen ingyenes, de itt is van lehetőség arra, hogy némi pénz ráfordítással különleges felszerelésekhez, ezáltal előnyhöz jussunk “csóró” játékostársainkkal szemben)
Ennehar város kikötőjében kezdünk egy kis képregényszerű átvezető videó után, ahol egyből megkapjuk tanuló küldetésünket. Maga a játékmenet annyira egyszerű mint a kavics, elmész X-emberhez aki egy NPC (non player character), aki ad neked valami küldetést (kis összetekert pergamen jelzi a küldetéseket), elmész és megcsinálod a küldetést (eltévedni nem tudsz, egy zöld nyilacska mindig jelzi a helyes irányt a lábadnál), ha végeztél visszamész az emberhez akitől a küldetést kaptad és megkapod a jutalmad, plusz a küldetésért járó XP-t. Ha összegyűlt a megfelelő számú XP-d, szintet lépsz, erősebb, okosabb, szívósabb stb. leszel és skill pontokat is kaphatsz amiket különböző speciális képességek fejlesztésére költhetsz. (Küldetésekből van alap, és csapat küldetés) Jó sokat kell mászkálni a játék folyamán, így az enregiád gyorsan fog fogyni, ami az elején még nem annyira zavaró, lévén szintlépéskor visszatöltődik maximumra. Ha mégis elfogyna, akkor bizony pihenned kell, vagyis egy időre abbahagyni a játékot vagy különböző mágikus eszközökkel visszatornászni, ami meglehetősen költséges. (de lehet tevegelni is) :)
Vannak kereskedők akiknél különböző dolgokat vásárolhatsz: fegyver, páncél, ruha, különböző mágikus dolgok, mint pl. gyógyital. Fizetőeszköz a dínár amivel jól kell gazdálkodni mert olyan túl sok nem lesz belőle, valamint a drágakő, amiből még annyi sem. Itt lép be a játékba az úgynevezett mikrotranzakciós eszköz, vagyis némi forint ráforditással vásárolhatsz magadnak még drágaköveket (ha jól láttam egyelőre csak átutalással) amiket felhasználhatsz a karakter fejlesztésére különleges felszerelések vásárlásával, jó drágán.
A játékban van térkép funkció (jó nagy), felveheted a cimborákat a barátlistára, van beépitett chat (közös, privát).
Harc:
A harc körökre osztott, igy meglehetős teret enged a taktikázásnak, kinézetre leginkább a Heroes of Might and Magic korai darabjaiban, illetve Disciplines-ben megszokott hexás felállásra hajaz.
Grafika és zene:
A grafika illetve a játék kinézete megosztja a játékos társadalmat. A 2D-s izometrikus megjelenítés, idejét múltnak hathat 2012-ben, főleg a fiatalabb generációk számára, akik már a 3D-s megjelenítésbe születtek bele. Nincs szükség sem letöltésre, sem extra kiegészitőkre, egy szimpla böngészőben elfut egy átlagos mai PC-n. Ettől függetlenül a játék véleményem szerint gyönyörűre sikerült. A statikus hátterek kézzel rajzoltak, nagyon jól visszaadják a mesebeli Közel-kelet hangulatát, olykor a küldetéseket feldobandó kis képregényszerű átvezető videók vannak, szintén nagyon szépen megrajzolva. A játékban minimális a mozgó karakterek száma. A mászkálós rész egyetlen gyenge pontja, hogy minden, azonos “kasztba” tartozó karakter ugynúgy néz ki. Gondolom igy volt egyszerűbb megoldani. A harcnál viszont a saját karakterünk látjuk, olyannak ahogy mi megalkottuk a játék elején, illetve a játék közben. Zenéből nincs túl sok a játék alatt, de azok jól passzolnak a Közele-Kelet hangulatvilágához, bár egy idő után monotonná válhat.
A jövő:
A játék még meglehetősen fiatal, előző év második felében indult, és ami nagyon megdobhatja a hazai “forgalmat”, hogy a játék magyarul is elérhető, játszható. Két szerver közül választhatsz, induláskor: wahid(angol), itnan(magyar) értelemszerűen érdemes a magyart választani, bár nekem sikerült egyből az angolra regisztrálnom, igy jópár óra játék pocsékba ment. A küldetések listáját folyamatosan bővítik, valamint szó van róla, hogy lesz PvP (player vs. player) funkció is. A maximális elérhető szint a játékban egyelőre 25, hogy ez lesz-e több, egyelőre nem tudom.
Hazai pálya:
A Nadirimet a magyar Digital Reality nevű cég kezdte fejleszteni, melyet később a szintén magyar Twisted Tribe stábja vett át, ami eredetileg csak a kiadói teendőket látta volna a játékkal kapcsolatban. A két cég (mindkettő a DoclerHolding része) arra jutott 2011 elején, hogy egyszerűbb, ha mind a fejlesztés, mind a forgalmazás egy kézbe kerül, így lett a Twisted Tribe-é.
Végszó:
A Nadirim egy jól sikerült, hazai fejlesztésű MMORPG ahol 3D-s szemfényvesztés és animáció orgia nélkül is sikerült hangulatot vinni egy szerepjátékba, az érdekes, jópofa NPC-kel, változatos küldetésekkel, a hangulatos, színvonalas grafikával és a még nem elcsépelt témaválasztással.
|
Én meg vagyok a SenkifiaSenki :-)
Bár elég kevés időt töltök a játékkal.