Csatatestvérek Társas-, Stratégiai-, Kártya és Szerepjáték klub
Menü
 
USE THE FORCE

 

 
A hét kérdése
Milyen rendszeresen látogatod az oldalt?

Minden nap megnézem, hátha van valami új.
Majdnem minden nap megnézem.
Hetente-kéthetente ránézek.
Ha valahová belinkelik megnézem.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatók
Indulás: 2011-08-06
 
Cikkek

SZEREPJÁTÉK - Cyberpunk 2020

2012.05.10. 23:41, ROLL
Cyberpunk 2020 ismertető

Cyberpunk 2020 szerepjáték ismertető

Ezt a szerepjátékot a R. Talsorian Games kiadónak köszönhetjük. Első alkalommal 1988-ban akkor még Cyberpunk 2013 címmel jelent meg, amit két évvel később, 1990-ben a Cyberpunk 2020 követett. A játék William Gibson és Bruce Sterling műveiből ismerős földi jövőben játszódik, ahol a hatalmat multinacionális óriásvállalatok birtokolják, és a csúcstechnika legalább annyira része a mindennapoknak, mint az éjszaki bűnözés.

A könyvről
A CP2020 azon kevés játékok közé tartozik, ami még az RPG hazai hőskorában a kilencvenes években kiadtak magyar nyelven. Igaz, hogy csak az alapkönyv jelent meg, de ez bőven elég ahhoz, hogy jobbnál-jobb kalandokban legyen részünk. Amúgy a magyar kiadás 254 oldalon puhakötésben látott napvilágot, ám meglepően jól bírja a gyűrődést, hiszen annyi év elteltével sem esett még lapjaira (legalábbis az én példányom).
A fedlapon egy furcsa szemű fickót láthatunk amint egy hatalmas stukkert szorongat, a háttérben pedig felhőkarcolók és neonfények sokasága utal a cím alatt hirdetett „sötét jövőre”.  Emellett néhány hangulatkeltő idézetet olvashatunk. A hátlapon hasonló képen láthatunk egy punkot ezer lőszerrel és fegyverekkel ellátva. Emellett persze néhány sorban a megpróbálják vázolni a könyv tartalmát, ahogy azt illik.

Kasztok
Az első fejezetben megismerkedhetünk a játszható kasztokkal. Néhány sorban felvázolva, hogy az adott világban annak a kasztnak mi a szerepe, mik az előnyeik és hátrányaik, és hogy miként viszonyulnak a többi kaszthoz. Természetesen minden karakternek megvan a maga különleges képessége, amit csak ő tud, és valójában ez a legjellemzőbb az adott kasztra.
A CP játék során a következő figurákkal van lehetőségünk játszani:

Rocker – Tipikus lázadó rockzenész, aki esetenként nagyobb tömegekre van hatással, mint a média
Szóló – Zsoldosok, exkatonák, testőrök, bérgyilkosok a közeljövő fegyverforgatói
Konzolcowboy – Heckerek és programozók, akinek az agya a számítógép
Technikus – Ahol a technika már szó szerint az ember része lesz, ott kell olyan is aki kordában tudja tartani.
Média – Tudósítók, riporterek, oknyomozók, akik egy jó sztoriért mindenre képesek,
Zsaru – Lehet jó vagy rossz zsaru az utca mindkettőnek ugyanolyan kegyetlen
Céges – Brókerek, üzletemberek, milliárdosok, vagyis elit gengszterek
Fixer – Seftesek, hírszerzők, az alvilág információs pontjai
Nomád – Bandatagok, motorosok, akiket a társadalom kivetett magából.

Karakteralkotás
A második, a harmadik és a negyedik fejet során alkothatjuk meg a saját punkunkat, aki reményeink szerint egy éjszakánál többet is megél a város utcáin.
A második fejezetben a statisztikákról esik szó. Ezen statisztikák a következők. Intelligencia, azt hiszem ez nem szorul magyarázatra, ha mégis, akkor ez egy olyan tulajdonság amivel Te nem rendelkezel.
Reflex, ami magában foglalja az ügyességet, gyorsaságot és egyéb mozgáskoordinációs dolgokat.
Hidegvér / Akaraterő képesség a sérülések és a stresszhelyzetek során kapnak szerepet, és egy olyan világban ahol ennyi fegyveres szaladgál az utcákon, bizony a  fájdalom és a stressz mindennapos dolog.
Technikai képesség akkor lesz hasznodra, ha meg akarsz bütykölni valamit, és mivel technika átsző mindent, ez a képesség bizony elég fontos.
Szerencse. Ez egy megfoghatatlan dolog, mégis sorsfordító tud lenni, ahogy az az életben is lenni szokott.
Vonzerő, mint olyan nem tűnhet fontos dolognak, de egy rocker vagy egy média számára szinte nélkülözhetetlen, és bizony sok esetben ér annyit, mint egy köteg pénz.
Mozgékonyság határoz meg mindent, ami a mozgással, futással és ugrással összefügg. Empátia az emberséget jelzi, hogy mennyire vagyunk képesek tolerálni a többi embert, illetve, hogy ők hogy viszonyulnak hozzánk. Ezen felül ez különböztet meg minket a gépektől.
Fizikum az utolsó, ám igen fontos statisztika, ami meghatározza a karakter erejét, és egészséget. Hatással van a kapott sérülések mértékére, illetve arra, hogy meddig bírjuk azokat ájulás nélkül.
A harmadik fejezetben egy életút megalkotására van lehetőség. Jó móka kidobálni, hogy valójában mi is a helyzet a családoddal, milyen ismerőseid és barátaid vannak, egyszóval ebben a fejezetben kidobálhatunk minden jó és rossz dolgot, ami a karaktered játék előtti életét meghatározza, és talán hatással lesz rá a játék folyamán is. Ami nekem nagyon tetszik, hogy a rendszerben komoly szövetségesekre is szert lehet tenni, és ettől majdhogynem életszagú lesz a dolog.
A negyedik fejezet pedig a karakter tényleges kidolgozását felöleli. A karakter statisztikái és előélete már megvan, már csak el kell osztani néhány pontot, hogy mihez is ért a karakterünk. Természetesen minden képzettségről olvashatunk néhány sort, ami alapján el tudjuk dönteni, hogy fel akarjuk-e venni, vagy sem. Minden képzettséget valamely fő statisztika alá sorolja a játék, így a Biológia ismerete az Intelligencia alá tartozik, míg a fegyverek használata a Reflexhez. A játék során célszámra kell dobni, amit a D10-en dobott érték + a képességünk értéke + a képzettségünkre költött pont. Tehát egy 8-as Intelligencia és egy 5-ös Biológia mellé dobunk egy 7-est, akkor az egy 20-as célszámra lesz elegendő.

Felszerkó és a kibercuccok
Az ötödik fejezetben a felszerelésekről olvashatunk. Természetesen ebben a fejezetben válogathatunk a fegyverek, járművek és a jövő egyéb hi-tech cuccai közül. Itt jegyezném meg, hogy 1990-ben néhány dolog technikai fejlődését kicsit rosszul ítélték meg, így mára ezeket nem árt frissíteni. Persze vannak olyan dolgok is, amik mind a mai napig hi-tech cuccnak számítanak, de persze van még nyolc év 2020-ig.
A hatodik fejezetben megtudhatjuk, hogy miként pakolhatjuk a cybert a punkba. Igazából ez az egyik legmókásabb része a karakteralkotásnak. A meglévő egészséges karakterünket tele pakolhatjuk a legprofibb kibercuccokkal. Ezen cuccok szolgálhatják pusztán a divatot, szem, bőr, hajszín váltó motyóktól kezdve, egészen addig, hogy valamely képességünket turbóhatjuk fel vele. Közvetlen csatlakozást nyerhetünk járművekhez, fegyverekhez vagy akár számítógépes hálózatokhoz. Azért nem árt óvatosan bánni a testünk felspeckózásával, mert az pénzen kívül az emberségünkkel is fizetni kell minden beépített kütyüért, aminek könnyen lehet a vége, hogy inkább leszünk gépek, mint emberek.

Sebek okozása és gyógyítása
A hetedik rész a találó Péntek esti véres testek címet kapta, és a játék harcrendszerét taglalja. Szerintem ez az egyik legjobban kidolgozott harcrendszer, amivel játékaim során találkoztam. Aránylag egyszerű, és egész jól visszaadja egy lövöldözés hangulatát. Gyors, pörgős, és nagyon veszélyes. Egy rossz helyre bekapott lövés könnyen véget vethet a karakter életének, ahogy az a valós lövöldözésekben is igen könnyen elő tud fordulni. A harcrendszer jól kezeli a különféle lőfegyvereket, a különféle harcművészeteket, egyszóval mindent, ami egy harci szituációban előfordulhat. Éppen ezért ha valaki egy olyan saját világot vagy rendszert szeretne teremteni, ahol a lőfegyvereknek szerepe van, annak szívből tudom ajánlani, hogy használja fel a CP2020 harcrendszerét.
A nyolcadik részben megtudjuk, hogy a bekapott sebeket milyen úton-módon tudjuk magunkat, vagy társunkat meggyógyítani. Vagy épp mi van akkor, ha a híres Trauma-Team menti a nyamvadt életünket.
A kilencedik fejezetben a különböző drogok kártékony és „jótékony” hatásairól olvashatunk.

Hálózat
A játék lehetőséget ad arra, hogy a hálózatra felkapcsolódva kalózkodhassunk, illetve ipari kémkedést hajtsunk végre a nagy vállalatok ellen. A sikeres heckerkedés záloga a jó programok. Szerencsére az alapkönyv is jópár progit kínál, ami segítségünkre lehet az illegális adathalászat közben. Jó leírást olvashatunk, hogy miként tudunk saját hálózatot építeni, és a fejezet vérére gond nélkül tudunk majd a virtuális világban is kalandozni. Az egyetlen hátulütője a dolognak, hogy amíg a csapat konzolkalózainak meséljük, hogy mi történik a hálón, addig a többiek talán unatkozni fognak.

Háttér
A könyv hátralévő része a világ bemutatásával foglalkozik. Megismerhetünk néhány gigacéget, történelmi eseményeket, és mindent ami segítségünkre lehet abban, hogy jobban átérezzük a Cyberpunk hangulatot. Végül, de nem utolsó sorban a könyv egy-két kalandötlettel is megörvendezteti az olvasót.

Összegzés
Mindent összevetve szerintem a CP2020 jó elegye egy érdekes világnak, és egy nagyszerű szabályrendszernek. Rugalmas és nagyon könnyen tanulható, és végül, de nem utolsó sorban brutálisan realisztikus tud lenni. A magam részéről a klasszikus CP2020 világban nem igen volt alkalmam játszani, de a szabályrendszert más hangulatú sci-fi játékban nem egyszer volt szerencsém működés közben megtapasztalni, és a mai napig az egyik legjobbnak tartok.

8 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások
2012.05.31. 15:35
Tibi-the-One

Én már belinkeltem a társalgóba is ;) délután. Gondoltam hátha valami interakciót váltok ki a többiekből :D

2012.05.31. 09:01
ROLL

Most olvastam az LFG.HU-n, hogy lesz belőle PC játék is 

Itt a cikk: http://lfg.hu/49969/hirek/cyberpunk-jatekot-keszit-a-cd-projekt/

2012.05.14. 10:39
ROLL

Mindenképp csak olyan fegyvert kaphat, amivel nem képes kárt tenni magában (és másokban) 

Amúgy a mesélés tényét továbbra is fenntartom. Akinek van kedve a fórum megfelelő topicjában (itten) jelezheti szándékát.

2012.05.12. 22:06
Fecka

Úr Isten! Gergő is idetalált.
Valami halkan törö-zúzó fegyvert adjatok neki!
 

2012.05.12. 20:07
gcsernak

Engem is érdekel, ne hagyj ki a húsdarálóból;) Gergő

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2014.05.08. 14:59
2014.04.08. 13:29
2014.03.24. 14:11
2014.02.24. 13:18
2014.02.06. 10:21
Friss hozzászólások
 
Esemény naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Ovasgantni való blogok
 
Linkek
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?