2012.07.15. 22:42, ROLL
X-Wing Miniatures Game információ morzsák I. rész
Első sorban vadászgép-vadászgép elleni küzdelemben kell gondolkozni, az alapdobozban X-szárnyú vadászok csaphatnak össze a TIE vadászokkal, de már most látható, hogy különböző kiegészítőkkel más típusú gépek is elérhetővé válnak, úgy mint az Y-szárnyú és a fejlesztett TIE vadász.
A játék három fázisból áll, ezek a Tervezés, a Manőverezés és a Harc.
Tervezés fázis
Minden vadász rendelkezik egy tárcsával amin be lehet állítani a választott manővert. Minden manőver három részből tevődik össze. Ez a három összetevő az irány, a sebesség és a nehézség.
Irány: A tárcsán lévő nyíl mutatja a választott irányt, amiből hat különböző lehet (egyenes, 45 fokkal jobbra vagy balra, 90 fokkal jobbra vagy balra, vagy a teljes hátraarc)
Sebesség: A sebességet a nyíl alatt lévő szám jelzi. Minél nagyobb a sebesség, a vadászgép annál nagyobb távok tud mozogni.
Nehézség: A nyíl színe utal a manőver nehézségére. Fehér a normál, a zöld a könnyű, a piros pedig a nehéz manővereket jelzi. A nehéz manőverek lehetővé teszik, hogy kicsusszanjunk az ellenség célkövetőjéből, vagy épp abban segít, hogy befogjunk egy ellenséges vadászt.
Természetesen minden vadászgép más és más manőverezési tulajdonságokkal bír, és a játék része, hogy ezeket kiismerjük, és a leghatékonyabban tudjunk szembeszállni az ellenséges pilótákkal.
A tervezési fázisban ezeket a korongokat kell a kiválasztott manőverre állítani, majd lefedve lehelyezni, majd az aktiválási fázisban kiderül, hogy ki milyen manővert adott ki a saját vadászainak.
Aktiválási fázis
Miután kiválasztottuk a manővereket, a pilóták képzettségeinek sorrendjében aktiválhatjuk vadászainkat.
A fenti három lap közül elsőként az Obsidian raj TIE vadász pilótája hajthatja végre a manőverét,
mert neki 3-as képzettsége van. Őt az X-szárnyút vezető Biggs Darklighter követi az 5-ös képzettséggel.
Végül a Másik TIE vadászban lévő Mauler Mithel végzi az utolsó manővert, mert az ő 7-es
képzettsége a legmagasabb.
Tehát a legkisebb képzettségűvel kezdve, a vadászok sorban végrehatják a tervezési fázisban kiválasztott manővereiket.
Egy magányos TIE vadász éles jobb kanyart hajt végre 3-as sebességgel.
Harci fázis
Miután a vadászgépeinkkel lemozogtuk a tervezési fázisban kiadott manővereket, a harci fázisban tűz alá vehetjük az ellenfelet. Ilyenkor a támadó hajók lövéseket adhatnak le, miközben a célpont megpróbálhat kitérni. A lecsúszó találatok kárt tehetnek a pajzsokban, vagy valamilyen szerkezeti károsodást okozhat, míg a közvetlen találatok komolyabb zavart okozhatnak vadászgép rendszereinek működésében, vagy a pilóta kábulását is eredményezheti.
Célzás
Amikor lövést adunk le egy vadásszal, akkor annyi piros kockával dobhatunk, amennyi az adott vadászgép támadási értéke (piros). Persze ezt módosíthatja a fegyverhez tartozó sablon tartománya is. Miután a támadó fél összeszedte, hogy mennyi kockával hajthatja végre a támadását, kidobja, hogy ezek közül mennyivel sikerül találatot okoznia. Eközben a védekező fél megpróbálhat kitérni. Ős is kockákat gyűjthet ehhez a művelethez, annyit amennyi a vadászgép fürgeség értéke (zöld). Minden sikeres dobás, eggyel csökkenti a találatok számát.
A fenti képen Biggs manőverének végén, a lővonalába kerül egy TIE vadász. Ekkor Dobhat három kockával,
mert az X-szárnyú lézerei ennyit tesznek lehetővé. Közvetlen közelről még halálosabb, emiatt még egy kockát kap.
A TIE vadász pilóta majd három kockával tehet próbát a találatok elkerülésére.
Tűz
Az alapdoboz három piros és három zöld színű, nyolcoldalú kockát tartalmaz. A támadó kockákon vannak lecsúszó, és kritikus találatot jelző ikonok, míg a védekező kockákon kitérés ikon esetén egy találatot semlegesíthetünk. Mindkettőn van továbbá egy spec ikon, aminek segítségével a pilóták egy fókusz képességet használhatnak.
Találjuk el a célt
Néhány hajó védőpajzzsal rendelkezik. Ezek a vadászgépek a játékot a pajzs értékkel azonos számú pajzs jelzővel kezdik, és minden alkalommal amikor találatot kapnak, eldobhatnak egy jelzőt, hogy semlegesítsék a találatot. Amennyiben, a pajzsjelzők elfogynak, vagy a vadászgép alapból nem rendelkezik pajzsokkal, akkor minden találat után sérülés kártyát kell húzni. Ha egy hajó több sérülést szenved el, int amennyit a hajótest kibír, akkor a vaqdászgép megsemmisül.
Az Obsidian rajhoz tartozó TIE vadásznak a hajóteste 3-as értékű, és van két sérülés kártyája.
A következő sérülés elpusztítja a hajót. Eközben a pilóta elszenved egy kritikus találatot,
aminek hatására elfüstöl a szenzor tömb. Ennek következtében nem használhat fókuszt, szaltót, vagy kitérést.
Kritikus találat
Normál esetben, ha a vadászgép találatot kap, akkor kap egy sérüléskártyát képpel lefelé. Kritikus találat esetén azonban a kártyát meg kell fordítani, és a szöveges rész kifejti hatását. A kritikus találatok színesítik a játékot, és arra kényszerítik a pilótákat, hogy mindig újabb fortélyokkal igyekezzenek túljárni az ellenfél eszén.
Nos, nagyjából ennyi lett volna, amit az FFG kiszivárogtatott a játékkal kapcsolatban.
Remélem tetszett, és bízom benne, hogy hamarosan új hírekkel szolgálhatok ezzel az ígéretes játékkal kapcsolatban.
Az alapjáték, két TIE vadászt és egy X-Szárnyút tartalmaz, meg persze az összes szükséges jelzőt, sablont, kártyákat és természetesen a szabályokat. Az ára 40$ ami azt jelenti, hogy kb 10-11.000 pénz lesz itthon.
A kiegészítők amolyan blisteres megoldásban egy vadászgépet tartalmaznak, és több pilótát. A pilóták képességei nagyban befolyásolják, hogy a vadászgép mennyire lesz hatékony. A kiegészítők 15$-ba vagyis kb 3500-4000 Ft-ba fognak kerülni. Jelenleg az alábbi kiegészítőket kínálja a cég:
X-Wing: 4 pilóta, köztük Wedge Antilles
TIE Fighter: 6 pilóta, köztük Vader szárnysegédje Backstabber
Y-Wing: Horton Slam pilótával, és még három másikkal
TIE Advanced: Természetesen magával Vader nagyúrral és másik három pilótával
Amúgy valóban nem olcsó, de talán itt jól működhet, ha két ember közösben vásárolja meg az alapdobozt, hiszen egyedül úgysem lehet vele játszani, oszt majd az egyik majd jól engedni fog a Sötét Oldal delejes csábításának