STAR WARS - X-Wing Miniatures Game információ morzsák II. rész2012.07.24. 17:25, ROLL 
	X-Wing Miniatures Game információ morzsák II. rész 
	
	 STAR WARS - X-Wing Miniatures Game információ morzsák II. rész 
	Tegnap újabb információt szivárogtatott ki a FFG kiadó az X-Wing játék kapcsán. Mivel a magam részéről az idei év legjobban várt játékáról lévén szó, így gyorsan meg is osztom veletek, hogy ez alkalommal milyen apróságokat tudhatunk meg a játékról. 
	  
	   
	   
	  
 
	
	  
	Néhány apróság is kiderül a játék alapját képező Core Set dobozzal kapcsolatban, nevezetesen az, hogy tizenhárom hajókártya kerül bele, és öt fejlesztés lap. Ezzel minden összecsapásnak más és más jellege lesz. A lázadók részéről a kiegészítők elérhetővé teszik az X és az Y-szárnyú hajókat valamint számos pilótákat hoznak játékba. Egy ilyen kiegészítő egy hajót, négy hajó kártyát, és öt fejlesztést tartalmaz. A Birodalom is erősödhet kiegészítők segítségével. A TIE Fighter kiegészítő hat hajó kártyát és három fejlesztést, míg a TIE Advanced kiegészítő négy hajó kártyával (közöttük természetesen Darth Vaderrel), és és öt fejlesztéssel gyarapítja a készletet. Természetesen a pilóták nem számítanak, a vadászgépek ugyanazzal a manőverezési tulajdonságokkal bírnak. Így minden hajóhoz tartozik egy tárcsa amivel a manőver parancsokat beállíthatjuk, és ez nem függ a pilótától, csakis a hajó értékeitől. Lássuk hogy épül fel egy hajó kártyája. 
	  
	  
	KÁRTYA FELÉPÍTÉSE 
	  
	1 – A pilóta jártasság értéke 
	2 – A pilóta neve 
	3 – Hajó típusa 
	4 – Frakció ikonja 
	5 – Elsődleges fegyverzet értéke 
	6 – Gyorsaság érték 
	7 – Hajótest érték 
	8 – Pajzs érték 
	9 – Hajó típus ikon 
	10 – Fejlesztés sáv 
	11 – Pilóta képessége (vagy dőlt betűvel, hangulatteremtő szöveg) 
	12 – Akció sáv 
	13 – Pont költség 
	  
	  
	  
	A fenti képből látszik, hogy a TIE vadász fürge és gyors, 
	az X-szárnyú pedig nagyobb tűzerővel és pajzzsal rendelkezik. 
	  
	A hajókártyák jelzik az egyes vadászgépek rendelkezésre álló akcióit is (a fenti képen világossal kiemelve). Látható, hogy a TIE vadász akciói között lehet a Fókusz, a Szaltó, és a Kitérés, ezzel szemben az X-szárnyú akciói csak a Fókusz vagy a Célrögzítés lehet. Azonos hajók is rendelkezhetnek eltérő kártyákkal, hiszen minden hajókártya konkrét információkat tartalmaz a pilótával kapcsolatban. Ezek a pilóta jártasság értéke, bármilyen egyedi képesség, amit esetleg a raj számára is megoszthat, illetve a pontköltsége. Míg se az Újonc pilóta (Rockie Pilot), se  a Vörös szakasz pilótája (Red Squadron Pilot)  nem rendelkezi egyedi képességgel, a Vörös szakasz pilótája 4-es Jártassággal rendelkezik, amink köszönhetően később kerül sorra az Aktiválás fázisában, de hamarabb jön a Harci fázisban. Ez a kis eltérés nem tűnhet lényegesnek, de a csata hevében sok esetben nem mindegy, hogy ki mikor kerül sorra. Ez a kis eltérés a Vörös Szakasz pilótájának lehetővé teszi, hogy korábban nyisson tüzet az Obszidián raj pilótájára  (Obsidian Squad Pilot), ellentétben az Újonccal aki csak az Obszidián raj pilótája után harcolhatna. A pilóták közötti eltérés még szembetűnőbb, ha a pilóták egyedi képességeit is figyelembe vesszük. Például Luke Skywalker, aki védekezés során a kidobott értékek közül egy Fókusz ikont megváltoztathat egy Kitérés ikonra. Illetve Biggs Darklighter, aki a képességével megakadályozhatja, hogy az ellenfél egy szövetséges hajóra tüzelhessen, ha az 1-es távolságon belül van. Ezek a képességek teszik egyedivé a játékot, és meghatározzák, hogy milyen stratégiát használjunk. 
	  
	  
	  
	Mauler Mither öt ponttal több pontba kerül, mint egy Akadémiai kadét pilóta (Academy Pilot), 
	de a hetes jártassága biztosítja neki, hogy a Haci fázisban előbb cselekedhessen, 
	és a különleges képességével egyes távolságra egy extra kockával támadhat. 
	  
	Fejlesztések 
	A hajókártya alján látható fejlesztési sáv. Minden itt lévő ikon egy bizonyos típusú fejlesztés kártyát tesz elérhetővé a hajó számára. A fejlesztések lehetnek Másodlagos fegyverek, Asztro-droidok illetve az elit pilótákhoz tartozó Tehetségek. Minden fejlesztés pontba kerül, de lehetővé teszi a stratégia további finomítását. 
	  
	  
	A fenti példánál maradva Luke Skywalker X-szárnyúját fejleszthetük egy lövésszel (Marksmanship), ami három pontba kerül, de növeli a lövéseink hatékonyságát. Vagy négy pontért egy R2-D2 egységet csatolunk a vadászgéphez, ami képes helyreállítani Luke megsérült pajzsát. Végül dönthetünk úgy is, hogy a hajóra protontorpedókat (Proton Torpedoes) vásárolunk tizenegy pontért.  
	  
	  
	A Birodalmi játékosok esetében nincs lehetőség arra, hogy a hajót asztro-doriddal vagy másodlagos fegyverekkel fejlesszük, de egyes pilóták, elit tehetségeket vehetnek maguknak. 
	  
	Mindent összevetve a játékban igen nagy szerepet kap a rajok és szakaszok építése. Fejleszthetünk egy hajót nagyon sok pontból, de ugyanebből a pontértékből választhatunk esetleg több egyszerűbb vadászgépet is.  
	  
	Hamarosan újabb információ morzsákat oszt meg a kiadó, amiket majd megint igyekszem mihamarabb elérhetővé tenni. 
	Addig is az Erő legyen veletek! 
	  
	  
 
	         
		 
	        
	       
 
		
 |