2013.02.07. 14:22, ROLL
Terepszemle
Már a dobozon látható, felénk száguldó űrhajó szerű tákolmány is arra enged következtetni, hogy bizony nem egy túl komoly játékkal állunk szemben. A doboz hangulata köszön vissza a belső tartalom esetében is. Kismillió lapocska, színes kockát és figurák, pár tucat kártya, dobókockák és egy homokóra. Nagyjából ennyi kell, hogy összetákoljuk a saját kis roncsunkat, és megkezdjük galaktikus fuvarvállalásunkat. Lássuk is, hogy miként megy ez a jövőben.
Űrhajóépítés roncstelepről
A játék két fázisra osztható. Először is, kell egy űrhajó, amivel jó kis fuvarokat tudunk vállalni. Hála istennek van egy nagy halom alkatrészlapocska, amiket képpel lefordítva egy kupacba teszünk, kialakítva a roncstelepet. Minden játékos megkapja az egyes számú lapot, amin ki van alakítva a kezdő pilótafülke és a határok, amik meghatározzák a hajó formáját, és maximális méretét. Az építkezést egyszerre kezdi mindenki. Egyszerre csak egy lapkát lehet felvenni, és azt csak a hajó felett lehet megfordítani, hogy aztán eldöntsük, hogy beépítjük vagy visszatesszük a roncstelepre. Persze a hajóépítésnek megvannak a szabályai. A csöveknek passzolni kell, a hajtóműveknek nem árt, ha hátra felé állnak, és a hajtóanyaggal nem égetik szénné a hajó többi részét. Hasonlóképp bölcs dolog ha a fegyverek lővonalába nem építünk semmit. Aztán nem árt ha a legénységnek van hol lakni, valamint az árút van hol szállítani. Egy kalandos űrutazás során jól jöhetnek a pajzsok, és működtetésükért felelős energiacellák. Egyszóval egy jó hajót nem olyan egyszerű felépíteni. Sikerül, ahogy sikerül, a lényeg, hogy ha megvan a saját kis roncsunk, akkor indulhatunk a végtelenbe és tovább.
Űrfuvarok bonyolítása
Miután hevenyészet tákolmányunkat felimádkoztuk az űrbe, nekikezdhetünk a fuvarozásnak, hogy jól megszedjük magunkat galaktikus kreditekkel. Az utazás során eseménykártyák gondoskodnak róla, hogy ne unatkozzunk az űr végtelen mélységében. Bizonyos lapok esetében lehet csapatni a hajtóműnek, így behozhatjuk az építkezés során begyűjtött néhány napnyi lemaradásunkat. Aztán van amikor a hajó szabad nyílásaiba (mert ugye az alkatrészek csövekkel csatlakoznak egymáshoz, de előfordul, hogy akad olyan alkatrész a hajón, aminek a csövei csak úgy lógnak az űrben) Csillagpor kerül, aminek a takarítása megintcsak napokban mérhető, így újfent változhat a sorrend. Halkan jegyzem meg, hogy nem olyan rossz ám, ha az ember első, így nagyobb esély van a jó fuvarok megcsípésére. Fuvarokat bolygó eseménylapon lehet szerezni. Néhány napot feláldozva leszállhatunk egy bolygón, hogy megtöltsük a hajó rakterét (már ha nem felejtettünk el olyat is építeni a ladikba). Természetesen aki elöl van az választhat elsőként, hogy melyik bolygó árukészletét rámolja be, míg a hátul lévők könnyen lemaradhatnak a szállítmányokról. Persze árút lehet elhagyott űrállomáson is találni, ha van elég legénység, aki képes felkutatni és átrámolni a használható motyókat. A legénység akkor is jól jön, ha találsz egy elhagyott roncsot, mert talán néhányan készek fizetni érte, hogy aztán átköltözzenek a roncsra, és belevágjanak az űrfuvarozás nagyszerű szakmájába. Persze az intergalaktikus fuvarozás nem fenékig tejfel. Vannak meteorok, kalózok, rabszolga kereskedők, és háborús övezetek. Ezek igen komoly károkat szoktak okozni az amúgy is rozoga hajótestben, ritkítják a legénységet, és a szállítmány is kárát láthatja az ilyen találkozásoknak. Mindent összevetve az utazás kalandos, veszélyes, de legalább lehet vele pénzt keresni, és ugye ez a lényeg.
Célba érés, és a jutalom felmarkolása
Miután az utolsó eseménykártyát is túléltük. Maradt ember aki letegye a hajót, akkor lehet bezsebelni a pénzt a leszállított motyók után. Persze mindenki kap egy kisebb összeget, ha már sikeresen teljesítette az utat (a gyorsabbak egy kicsit nagyobb kisebb-összeget kapnak). Természetesen fizetnek a leszállított árúért is. Végül nekünk kell kifizetni a hajó esetleges megrongálódását.
Mámoros győzelem
A játék során három, egyre nagyobb hajót kell építenünk, és értelem szerűen három fuvart kell lebonyolítanunk. Úgy szól a szabály, hogy aki egyetlen kredittel is gazdagodott a játék folyamán, az nyert, mert a játék célja a pénzszerzés volt. Persze utána olvashatjuk azt is, hogy aki a legtöbb pénzt szerezte, az egy kicsit jobban nyert mint a többiek, de ezt a kis kiegészítést simán figyelmen kívül lehet hagyni, ha épp nem mi lettünk a leggazdagabbak.
Summa-summárum
A játék nagyon jó szórakozást nyújt maximum négy játékos részére. Nem túl hosszú a maga egy, másfélórás játékidejével. Ideális lehet kicsit nagyobbacska gyerekeknek is, egyszóval tényleg jó kis családi játék. Én minden alkalommal jól szórakozom, amikor ez a játék lekerül a polcról. Külön előnye, hogy társasjáték viszonylatban egész emberi árakon is be lehet szerezni, ha épp kifogunk egy akciót valamelyik nagyobb hipermarketben.
Mókás egy játék, bár szerintem semmivel sem komolytalanabb mint Mag-Blast közben lövéshangot utánozni, ahhoz, hogy találj.
Köszi az ismertetőt!