Témaindító hozzászólás
|
2011.10.09. 08:09 - |
A szavazások témáiról bővebben... |
[218-199] [198-179] [178-159] [158-139] [138-119] [118-99] [98-79] [78-59] [58-39] [38-19] [18-1]
Hasonlóan az előttem szólóhoz, kb ugyanennyi unknown szavacskát biggyesztenék.
Dragonlance az első világ amivel megismerkedtem. Szeretem, de nem a kedvenc.
Forgotten Realms királyság. Pókok meg sötételfek (Kornél kedvence amúygy jelenleg) ez is nagy királyság.
A kemény 3 világból amit volt szerencsém jobban megismerni, nálam Ravenloft vezet. Imádom a köd adta lehetőségeket :) És eddig a legjobb szerepjátszásaim is eme világon játszódtak vala. Szóval egy pötty ide. |
jajjj, hát ez szuperkérdés számomra megint! :D
Greyhawk - unknown
Dragonlance - olvastam a sárkányos könyveket
Forgotten Realms - jáccottam a baldurs gate-el :D
Ravenloft - itt halt meg OTA rögtön a megérkezésekor..... nem részletezném, mindenki ismeri a sztory-t :D :D
Dark Sun - unknown
Planescape - ismerős........ de nem..... asszem :D
Spelljammer - unknown
Birthright - unknown
Eberron - unknown
Mystarra - unknown
szóval nem is tudom...... Legyen RAVENLOFT mer ott mindig köd van, meg szötét, és szejtelmesz szuszogászok, meg szosze tudhatóód mi van :DD
(ja meg gyilkos lepedők is vannak, amik a fákon élnek) :D |
Én csak a forgotten realmst ismerem, de azt nagyon szeretem, szóval arra szavazok. :) |
Nekem sok fejtörést nem okozott. Dragonlancet egyszer kezdtem el olvasni, de nem tetszett. Dark Sun-ból az Egyszemélyes törzs trilógia jó volt,a többit nem olvastam. Forgotten Realms-ből is vannak elmaradásaim... Greyhawk, Spelljammer, Planescape, Birthright meg a többiből alig jelent meg magyarul valami. Egy szó mint száz... RAVENLOFT!!!
|
Nah, akkor ezúton felhívom a figyelmeteket a [Szavazok!] gomb alatti Szavazás állása linkre |
Hát... tudtam, hogy vannak hiányosságaim ezen a téren is, de azt nem hogy ennyi...
Kb a feléről nem is hallottam még. Úgyhogy csak azért bökök rá valamelyikre, hogy lássam a szavazás állását. |
Nah, nesztek az újabb fejtörést okozó kérdés |
A Gyűrűk ura 1-3, hobbit, szilmarilok (félig), kaffka: átváltozás, éj/hajnal trilogia, meg valami amit gergelytől kaptam, meg 1 amit fecótol drizzites..... meg az összes robin cook könyv......meg a Galaxis Utikalauz pár része....... sztem nem nehéz döntenem :D
|
csukott szemmel böktem.... |
Hát sajnos csak egyre lehet szavazni...
Én is legfőképp sci-fit és fantasyt olvasok, ahogy itt a legtöbben szerintem. Bár mostanában elég keveset olvasok sajnos...
Ehhez adalékként még annyit fűznék, hogy kúltúrkörönként más a különböző művek besorolása is. Nálunk pl. a fantasy úgy honosodott meg, hogy amiben varázslók, meg elfek meg sárkányok vannak az a fantasy, mig amiben űrhajók, az a sci-fi. Namármost egy Star Wars kevésbbé tudomyános mint fantasztikus. Az IMDB is az alábbi 3 kategóriába sorolja: Action, Adventure, Fantasy, és azért halkan jegyezzük meg, hogy pl. egy Clarke regény első két oldalán több a tudomány mint az egész Star Wars univerzumban megjelent összes mű egészében. |
Én főleg Sci-fit, és fantasy-t. Leginkább fantasyt olvasok mostanság, bár most épp Stone: Éj trilógáját olvasom újra. Egyébként szeretem nagyon az indiánregényeket is. Szóval, több mindent. :) Na meg az anatómiai praktikum :D |
Na szép!
Hogy lehet ilyen szavazást kiírni úgy, hogy csak egyre lehet szavazni ..... Még ha sorrendet kéne felállítani.... Mondjuk akkor se lenne könnyű a dolog.
Bejelöltem egyet, de csak úgy, hogy most éppen mihez van kedvem. És ahogy nézem nem vagyok egyedül vele |
Nah, ha már ilyen megosztós szavazást sikerült kiírnom, álljon itt az én véleményem.
A szabályrendszer: Igazából én még nem nagyon találkoztam olyan szabályrendszerrel, ami olyan kacifántos lett volna, hogy az rányomja a bélyegét a játékélményre. (talán a régi WH40K RPG szabályai voltak ilyenek, de azzal sosem játszottam, csak teszteltem egy próba csatát, és az elég bonyolult volt). Tehát nálam ez a tétel nem sokat nyom a latban.
Világ: Ez már egy kicsit lényegesebb doloog. Hiszen egy jó világon, élmény játszani. Pl a Star Wars egy ilyen világ. Már csak repkedni, és kereskedni is élmény, hiszen egy kicsit eljuttat olyan helyekre, ahová még gyerekkoromben vágytam. Ugyanakkor egy világot átérezni csak akkor lehet, hogyha azt a kalandok is kihasználják, így át is ugorhatunk a következő tényezőre, ami szerintem fontosabb mint a világ.
Kalandok: Azt hiszem ez már egy igen fontos összetevője lehet a jó RPG-nek, hiszen a kalandok adta élmények és kihívások nagyon meghatározzák egy-egy játékülés élményét. Ugyanakkor csakúgy mint a világ esetében a kalandok minősége a mesélőtől függ, hiszen egy jó kalandokat is le lehet szarul mesélni.
Mesélő: Azt hiszem ezen áll vagy bukik a legtöbb tényező. A szabályrendszerek kellően rugalmas kezelése, és átható ismerete. A világ megjelenítése, és a helyszínek olyan szintű elírása, hogy a játékosok a lehető legjobban el tudják képzelni azt amit a karakterek látnak. A megfelelő dramaturgia alkalmazása, hogy átérezzük a karakterek félelmeit vagy esetlegesen sanyarú sorsukat. És végül de nem utolsó sorban a kalandok tálalása, esetleg a kalandok kidolgozása, és a felkészülés alkalomról alkalomra. Szóval a jó RPG alapja egy jó mesélő, hiszen a bölcs mesélő a játékoskat is úgy válogatja meg (ha teheti), hogy élmény legyen a játék.
Játékostársak: Mondanám, hogy holtversenyben van a mesélővel, de igazából volt már alkalmam elég sok emberrel játszani, olyanokkal is akiket nem ismertem (és azóta sem láttam), és volt közöttük olyan is aki bizony nem tett jót a kalandnak, de ez közel sem volt olyan rossz, mint egy rossz mesélő. Ráadásul egy jó mesélő kordában tudja tartani a játékosokat is, így nem annyira érezhető egy negativ játékos hatása. Ugyanakkor azt is szem előtt kell tartani, hogy az RPG lényege a szórakozás, és ehhez a jó cimborák nélkülözhetetlenek.
Mindent összevetve egy hangyabokányival ugyan, de én a Mesélőnek adom a voksom.
Amúgy meglepett, hogy milyen sokan szóltak hozzá ehhez a témához. Örültem neki. |
Akkor szavazz a kockákra Tibi!
Nekem is azért az AD&D a kedvencem mert abban van a legtöbb féle és szép szinesek is!
Roller nem írsz valamit Te is? Biztos neked is van véleményed a dologról, ha már ilyen megosztó szavazást alkottál. |
Én még mindig nem tudom eldönteni :D |
Csőkutya!
Hát ez tök érdekes és megosztó szavazás volt Mindegyik nagyon fontos, ahogy leírtátok jópáran elöttem, de mivel kellett választani én a mesélőre böktem. Hál istennek az én rpg multamban (amikor még játszottam) a mesélői érettség és kreatívitás olyan szinten húzta fel a játék minőséget, hogy a többi faktor egyszrűen elhanyagolható volt, vagy fel se tünt. Személy szerint hiszek benne, hogy a jó DM a jó játék alapja. Ha ő komolyan veszi magát és van is tehetsége akkor szinte bármit ki tud hozni a játékosokból / kalandból / világból. A rendszer meg csak a keret, hogy ne tévedjünk el és hangulatot adjon.
Világbéke: Janesz |
hali, én a szabályrendszert irtam, mert ha elovlasom, es agyon van bonyolitva, 60000000 papir/kisbuziszabály van, raadasul összevisszasag az egesz, akkor én (akármilyen jo a tarsasag/mesélő/világ) tuti nem ülök oda, azert hogy 3 napig ertelmezzük mi a f@sz van....... :DDD
szóval a szabályrendszer..... sztem
puszi |
Ezt értem én is, sőt írtam is ilyesmit. De nem tudom nézted-e a Koleria nevű "szerepjátékot" LFG.hu-n. Az akkora tré, hogy a legjobb társasággal se tudnál ele szerepjátékozni. De komolyan. Ha nem nézted még meg akkor pótold, és érteni fogod miért mondom azt, hogy azért az is fontos hogy jól össze legyen rakva egy játék. |
Nem a játék neve befolyásoló tényező, hanem az a bizonos játék maga. Akkor lenne igazad, ha nem próbáltam volna ki, de sajnos kipróbáltam, sőt, annak idején én szorgalmaztam, hogy vegyünk, mert, hogy magyar és az milyen jó. Sok befolyásoló tényező van, lehet az a hely is ahol játszol vagy, hogy kialudtad-e magad. Nagyon összetett dolog, ahogy Te is leirtad és azzal egyet is értek. De jó társaság nélkül a világ legjobb harcrendszerével, legrészletesebb világleírásával rendelkező RPG is csak betűk sokasága egy kódex vastagságú könyvben. |
Mivel egyetértek minden előttem íróval... én biza a mesélőre és a játékostársakra is nyomtam egyet |
[218-199] [198-179] [178-159] [158-139] [138-119] [118-99] [98-79] [78-59] [58-39] [38-19] [18-1]
|