Csatatestvérek Társas-, Stratégiai-, Kártya és Szerepjáték klub
Menü
 
USE THE FORCE

 

 
A hét kérdése
Milyen rendszeresen látogatod az oldalt?

Minden nap megnézem, hátha van valami új.
Majdnem minden nap megnézem.
Hetente-kéthetente ránézek.
Ha valahová belinkelik megnézem.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatók
Indulás: 2011-08-06
 
Cikkek

SZEREPJÁTÉK - Dawn of Worlds

2011.12.07. 15:30, Tibi-the-One
Dawn of Worlds játék ismertető

Dawn of Worlds játék ismertető

Mindenek előtt szólni kell arról, hogy a játékról az LFG.hu oldalain már megjelent egy cikk, bár szerintem az kevésbbé részletesen elemzi magát a játékot, így akinek tetszett az az iromány, annak az alábbi sorok még tágabb betekintést engednek ebbe az igen egyedi játékba.

Itt jegyezném meg azt is, hogy igazából ez nem egy szerepjáték, de valahogy nem tudtam a meglévő cikkek alapján besorolni. Mivel szerény véleményem szerint a játénak első sorban a szerepjátékosok körében lesz népszerű, így bátorkodtam ebbe a kategóriába sorolni.

Nem is szaporítom a szót, lássuk,  hogyan teremthetünk egy igazán jó kis világot.

Ha kalandmesterkedik az ember általában eljön a pillanat, amikor  úgy gondolja szeretné a játékosokat egy olyan világba kalauzolni, amit ő teremtett. El is kezdi az egyszerűnek koránt sem mondható világteremtést, majd beletörik a bicskája, vagy pedig nem lesz túl változatos a világ. Gyakran káoszba fajulhat a próbálkozás, vagy akár szép csendben el is kallódhat a hetek és hónapok múltán, a lelkesedés csökkenésével egyenes arányban. Így hát nagyon ritka, hogy az ember egy jól működő saját világban tudjon mesélni. A következő játék ebben segít, mivel egy kooperatív, kb 6-8 órás játékalkalom alatt Te és barátaid egy mozgalmas világot alkothattok a semmiből. Ehhez nem kell más mint ceruza, papír, egy szorgalmas jegyzetelő (aki játékos is lehet), és valaki akinek minimális rajztudása van (szintén lehet játékos), plusz némi képzelőerő.

A játék pofon egyszerű. Három koron át formáljátok a világot és annak történelmét. Minden kor minimum öt körből áll. Az ötödik kör végén a játékosok szavaznak, ha a többség szeretné, átléphetnek a következő korba. Ha ez nem történik meg a játék folytatódik az adott korban, egészen a tízedik körig. Ha ennek a körnek a végén akár csak egy játékos is továbblépne, akkor nincs mese, a világ a Másodkorba lép. Amennyiben a játékosok közül senki nem lépne tovább, nincs korváltás.

A játékosok isteneket testesítenek meg a világban, akik formálhatják azt kényükre-kedvükre. Mindenki hatalompontokból dolgozik, amik számát a köre elején 2d6-tal állapít meg. Módunkban áll ezeket mind elkölteni, de raktározni is. Az a játékos azonban aki 5 vagy kevesebb ponttal zárja a körét, a következő körben +1 pontot kap. Ha ismét kevés pontja marad, akkor +2-t, és így tovább a +3-as maximumig.

A játék mind három korában más-más pontértéke van az akcióinknak. Az Első korban a környezetformálás olcsó. Létrehozhatunk hegyláncokat, folyót, tavat, erdőt, sivatagot, bármit amit kitalálunk. Van egy Területformázás opció, ezzel 2 cm területet alakíthatunk ahogy csak akarjuk. Mi házi szabályként bevezettük, hogy erdőknél, és talajnál ez 2 cm^2 legyen, vagy egy 2 cm átmérőjű kör, és a folyókat pedig jóval hosszabbra húzhattuk egységnyi pontért, mint 2 cm. Külön cselekedettel kialakíthatunk klímát is, mi erre is ráhúztunk egy házi szabályt, mert butaságnak tartottuk 2cm-s darabokból klímát kialakítani. A Másodkorban a fajok teremtése kerül kevés pontba, az Első kor 22 pontjához képest (ami kb 4 kör szorgos kuporgatás), most mindössze 6 pontért fajt hozhatunk létre. Megjelenhetnek a faj bajnokai, úgymond avatárok, akik szintén képesek kisebb nagyobb csodatételekre, vagy akár hadsereg toborzására is. A fajok városokat alapíthatnak, fejleszthetik a civilizációjukat (ezzel pl elérhetjük hogy a fajunk kivételesen jó legyen páncél gyártásban, hajózásban, vagy földművelésben). A Harmadkorban olcsó szervezeteket létrehozni, hadsereget gyártani, várost fejleszteni. A játékban létrehozhattok vallási szektákat más játékosok által kreált népek városaiban is, így az eredeti pontköltségtől valamivel drágábban ugyan, de irányítani tudjátok egymás fajait is. Ebben a korban zajlanak le a politikai és katonai csaták a népek között, szövetségek köttetnek és borulnak fel. A játékban lehetőség van hadseregeket létrehozni és irányítani, ehhez járul egy pofon egyszerű harci szabály, ami hadseregenként egy D6-os dobást jelent, módosítva a megfelelő +1, vagy -1 módosítókkal. Fontos, hogy mivel egy kooperatív játékról van szó, amiben ráadásul semmi garancia nincs arra, hogy a népedet éppen te vezeted hadba (lehet hogy egy másik játékos, aki a szektája befolyását használja), a háborúzásnak nagyon kevés kára marad a vesztes és nyertes fél népében. Egy háború kimenetele legtöbbször annyi, hogy a felek hadsereget veszítenek, ÉS a történelembe beíródik, hogy ekkor és ekkor az egyik nép legyőzte a másikat. Természetesen lehetőség van lerombolni más városát, és a térképről eltüntetni, bár ez elég etikátlan, ha nem egyezik bele az érintett fél is. Ilyenkor a támadónak annyi pontot kell fizetnie, amennyit a másik játékos a városba beletett (kicsit mint Citadellában). Szerintem azonban továbbra is fontos, hogy a háborúnak általában semmi komolyabb játékbeli következménye nem lesz. Persze a játékosok kitalálhatják, hogy a győztes ezen túl megszállva tartja az adott területet és sarcoltatja, de ez nem befolyásolja egyik fél hatalompontjait sem.

Még egy nagyon ötletes dolog van a játékban, ez pedig az idő múlása. Az Első korban egy kör 500 évnek felel meg, a Másodkorban 100-nak, a Harmadkorban 1-5 évnek.

Mi értelme van egy játéknak amiben nincs nyertes?
Hát csupán annyi, hogy a Harmadkor utolsó köre után lesz egy világotok, ami valószínűleg változatos környezetű, mégis jól felépített, tele van fajokkal, akiknek városaik vannak, minden városnak más-más fejlesztése, a fajok más-más téren érnek el újításokat, a népeknek más-más kultúrája lesz, hatalmi harcok alakulnak ki, uralkodók váltják egymást, és kötnek más népekkel szövetséget. A tájegységek el lesznek nevezve, ami már önmagában beindítja az ember fantáziáját egy jó kis kalandhoz. Mind ez papírra vetve, időrendi sorrendben. A nemzetek uralkodói a jelenlegi királytól a legelsőig visszavezethetőek, csak úgy mint a dicsőséges, vagy éppen elbukott háborúk. És ami a legjobb az egészben, hogy nem egy embernek kell kitalálnia. Ez egy részről nagy könnyebbség, másrészről minél többen játsszák, annál többféle gondolat tevődik hozzá a világhoz, ezáltal varázsolva azt változatossá.  Játék közben én sokszor kaptam magam azon, hogy „basszus ez nekem eszembe sem jutott volna”, vagy kiáltott fel valamelyikünk, hogy „fú ez de jó”. Harmadrészt pedig rendkívül jó móka, észre sem veszi az ember azt a 6-8 órát amit eltöltenek játék közben. A mi világunk nem sokára kész lesz, ha elkészül akkor valahogy bedigitalizálom és valahogy feljuttatom a tárhelyre. :)

Ui.: ha valakiknek lesz egyszer kedve ne felejtsen el szólni, mert én nagyon szívesen benne lennék még egy ilyenekben, és a térképrajzoló szerepét is felvállalom :D

Uui.: Szabálykönyv a Tárhelyen: //csatatestverek.gportal.hu/portal/csatatestverek/upload/708623_1323267969_09623.pdf

 

5 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2011.12.07. 20:02
Tibi-the-One

...[folytatás]...Egy szó mint száz, nagyon jól éreztük magunkat játék közben, majd valamikor lefényképezem a térképet és felrakatom Rolanddal a tárhelyre.

Egyébként nem csak fantasy világot csinálhatsz, csinálhatsz naprendszert is amiben bolygókat helyezel el hasonló módon (aztán a bolyógat is megcsinálod ugyan így, de az már perverzió xD), de egy országméretű várost is, amiben nem fajokat hanem bandákat helyezel el, ha valami CP/Shadowrun félét játszol, bár ezeket nem ismerem annyira.

Végeztem a válasszal :D

2011.12.07. 19:54
Tibi-the-One

Ez valóban hátránya lehet a játéknak igen. Viszont talán két dolog mégis csökkenti azért a hátrányt, az egyik hogy szerintem a karakterek szinte sosem a "paraszt vagyok, tanyán lakok"-ról indulnak. Eddig azt vettem észre, hogy a játékosok azért szeretnek min 10-es Int-tel megáldott városi polgárokból elindítani egy kalandort. Egy városban azért sok mindenről hallani, ha mást nem legendákat, de egy-egy tartalmasabb estén azért egy fogadóban szerintem simán elhangozhatnak a világ fajainak nevei 1x. Persze, lehet 8as Int-tel parasztból készült harcossal kezdeni, aki tényleg olvasni sem tud, és csak a kapáláshoz ért, csak akkor már az összes többi szakértelmét is meg lehetne kérdőjelezni, amit nem a fészerben tanult meg az illető. Az meg hogy a harcos kezdésből ért minden harci fegyverhez, az meg tényleg teljesen ellene van a földművelő életmódnak, mivel csak az ekét/ásót ismeri ha tényleg annyira sötét, ahogy leírtad. Szerintem egy kezdő karakter inkább amolyan szabadúszó, aki kicsit csámborgott már erre-arra. Talán ezért is átlagon felüliek a karakter értékek a játékban, hogy mutassa, hogy nem csak egy 1/8-os kihívási érték vagy. Ez igaz szerintem a többi kasztra is. Szóval szerintem, egy induló karakter tudhatja, hogy milyen népek kb merre laknak (égtájra belőve), és esetleg hogy a saját faja kikkel van jó/rossz viszonyban. A többiben abszolút igazad van, ha történetesen részt vettél a világalkotásban, és aztán játszani akarsz, akkor ne tudjad waze, hogy a világ másik felén lévő erdőnek mi a neve, meg az istenhátamögötti népnek ki a királya. Szerintem ez azért kellő odafigyeléssel kijátszható.
A másik dolog, hogy ha veszel 1 világleírásos kiegészítőt bármelyik szerepjátékhoz, akkor gyakorlatilag ugyan itt vagy.
Természetesen ez az egész "kötelező rossz" nem áll fenn ha te egy olyan ember vagy, akit a haverja elhívott játszani az ő (és az ő barátai) által termtett világba.

A játék egyik pikantériája, hogy olyan fajt hozol létre amit nem szégyellsz. Persze nem árt a játék előtt leülni, és megbeszélni, hogy akkor milyen fajta világot is hoztok létre. Ha fantasyról beszélünk, akkor a mágia jelenléte/erőssége a világban, a stílus (high, dark, stb), hogy véletlenül se legyen az hogy egy komorabb világba létrehozol mondjuk egy csillámpóni fajt, mert az azért elég gáz. Én a miénkben csináltam egy Felin nevezetű macskaszerű fajt, aminek az uralkodói oroszlán habitusúak, az elit katonák tigrisek, a mágusok feketepárducok, a vándorok hiúzok, stb. Felegyenesedett faj, testüket szőr borítja, éles körmeik vannak. A kalandmesterek könyve segítségével értékeket adtunk a fajnak, hátteret, kedvelt kasztot stb. Nagyon jó móka volt. A világunk többi faja úgymond standard, de van még egy dzsungel is, amiben gyíkemberek laknak, kb a maják módjára, van egy felégett pusztaság ahol élőholtak tanyáznak, természetesen Vad népek is vannak, mint ork, gnoll stb, egy helyen élnek. Ezek nem játszhatóak (a gyíkemberek sem). Unokaöcsém csinált egy sárkány fajt valahol a másodkor közepén, aztán úgy elszaporodott velük, hogy a végén sok nép közös erővel lenyomta őket, és megbeszéltük, hogy akkor ezentúl a maradék sárkányok a világban szétszóródva élnek, és nagyon kevés van belőlük, de a legtöbb gonosz. Az egyetlen sárkány aki a kihalt városban maradt az a sárkány nép avatárja, őt valami 20-30-as kihívási értékre tervezzük, ha nem többre. :) Embernek is sok-sok alfajt csináltunk, az arab szerű sivataglakótól a Tuatán négereken keresztül egészen a keleties Hattorikig minden van. Északon vikingebbek is élnek, és természetesen van a tök általános ember is. Törpékből is kettő van, Elfekből három alfaj, egy északon élő holdfényelf csapat, egy mediterrán erdei elfek, és egy déli nemes elfek. A holdfényelfek mellett élnek a jégtündérek, szintén nem játszható faj. De csináltunk tengeri népet is a világba, ők sem játszhatóak, de városuk, sőt kultúrájuk is van. Egy szó mint száz, nagy

2011.12.07. 19:31
Fecka

Hmmm... Jópofának tűnik a dolog, rendkívül ötletes. Egyetlen hátulütőjét látom csak a dolognak. Ha ugyanezen világon ugyanezen játékosok játszanak, elvész az ismeretlenség varázsa, továbbá olyan információi lesznek a játékosnak amiket nem biztos, hogy karakterként tudnia kellene! Pl. egy paraszti sorból éppen kiemelkedett harcos, nem rendelkezhet átfogó történelmi ismeretekkel az egész viálgot tekintve, mert jobbára a kukoricás széléig jutott el eddig életében, könyvet meg eddig a pap kezében látott.  Szóval meglehetősen érett játékosnak kell ahhoz lenni, hogy ezen felül tudjon emelkedni!

Más: Milyen intelligens, civilizációt kialakitani képes fajokat lehet teremteni? A szokásos, ember, elf, ork, törpe tengelyen mozog a dolog vagy kitalálhatsz bármit ami csak eszedbe jut? Nyolclábú rózsaszin, tűzköpö vizilovakat akik a vízbű' veszik ki a zoxigént? Teccikérteni?

2011.12.07. 18:32
ROLL

Örülök, hogy teccik

Én köszi a cikket 

2011.12.07. 16:49
Tibi-the-One

Jóféle képeket találtál hozzá Roll! :)

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Cikkek
Friss bejegyzések
2014.05.08. 14:59
2014.04.08. 13:29
2014.03.24. 14:11
2014.02.24. 13:18
2014.02.06. 10:21
Friss hozzászólások
 
Esemény naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Ovasgantni való blogok
 
Linkek
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?